خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۲ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۸۲۹

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی شناسایی شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، ناصر امینی با بیان این که بیماری ویروسی خون ریزی دهنده تب کریمه کنگو بیماری بومی کشور و استان خراسان رضوی است اظهار کرد: کنه‌های ناقل بیماری در شهر مشهد و سایر شهرستان‌ها وجود دارند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در طول فصل فعالیت کنه‌ها از نیمه فرودین ماه تاکنون روند موارد مثبت تب کریمه کنگو نسبت به سال‌های گذشته خوشبختانه افزایشی نبوده است.

وی گفت: هر سال انتظار داریم حدود پنج مورد مبتلای به این بیماری در دانشگاه مشهد داشته باشیم که تعداد موارد از اول سال تنها ۲ مورد بوده است که هر ۲ نفر با موفقیت درمان و مرخص شده‌اند.

امینی افزود: داروی مورد نیاز برای درمان بیماری تب کریمه کنگو در ابتدای سال به تعداد کافی تهیه شده و در اختیار مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در راستای مدیریت و کنترل بیماری تب کریمه کنگو و پیشگیری از شیوع آن همکاری و هماهنگی بین بخشی با سایر ارگان‌ها به ویژه دامپزشکی انجام شده است و در هر مورد پیگیری اطرافیان و سم‌پاشی منزل فرد بیمار و خانه‌های اطراف صورت گرفته است.

وی گفت: توصیه می‌شود با توجه به آغاز فصل شیوع این بیماری در مقابل هر فردی که دارای علایمی از جمله تب و لرز و سرفه است پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز