خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار مشهد مطرح کرد؛

شورای شهر باید پاسخ ابهامات رایگان شدن اتوبوس را بدهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۵۶۸

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مشهد گفت: ما مصوبه رایگان شدن اتوبوسرانی مشهد را رد نکردیم، بلکه ابهامات را به شورا منعکس کردیم تا پاسخ ابهامات را بدهند.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی برامکی در خصوص آخرین وضعیت بررسی مصوبه رایگان شدن بهای اتوبوسرانی در فرمانداری اظهار کرد: این مصوبه شورا مهم بود، بنابراین در هیات کارشناسی و تطبیق طرح موضوع شد. دستگاه‌های نظارتی نامه‌ای زده و ابهاماتی را مطرح کرده بودند، از وزارت کشور نیز نامه‌ای در خصوص طرح مطالعاتی مصوبه آمده بود.

وی بیان کرد: ما مصوبه را رد نکردیم، بلکه ابهامات را به شورا منعکس کردیم تا پاسخ ابهامات را بدهند. تاکنون پاسخی در خصوص رفع ابهامات برای ما ارسال نشده است. اگر ابهامات برطرف و هیات تطبیق قانع شود، مشکلی وجود ندارد اما اگر برطرف نشود مصوبه قابلیت اجرا ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مشهد گفت: ما جزئیات مصوبه را بررسی می‌کنیم تا ببینیم با قانون تطبیق دارد یا نه اما نمی‌توانیم بگوییم شورا مصوبه را تغییر دهد.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز  گفت: فرمانداری و کمیته انطباق نمی‌توانند به جزئیات ورود پیدا کنند، بلکه باید مغایرت‌های مصوبه با قانون را اعلام کنند. فرمانداری و کمیته انطباق نمی‌توانند برای طرح و لایحه‌ای تعیین تکلیف کنند که چگونه اجرا شود.

وی افزود: با این وجود به دلیل اینکه فرمانداری به مصوبه شورای شهر ابهام گرفته، ما در شورا در حال آماده کردن پاسخ هستیم تا به فرمانداری ارسال کنیم، احتمالا پاسخ تا پایان هفته ارسال می‌شود. ما به صورت حقوقی پاسخ می‌دهیم که ابهامات با قانون مغایرت دارد و از نظر ما مصوبه درست است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: فرمانداری اعلام کرده که باید طرح مطالعاتی مصوبه و پیوست فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را ارائه دهیم، زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و همچنین اینکه شرایط اجرا شدن مصوبه منوط به زیرساخت‌ها است. بیشتر ابهام کلی مطرح کردند که عمده آن به تبصره پیشنهادی برای سه ماه اجرای آزمایشی بازمی‌گردد و این مصوبه را رد کردند، البته امیدواریم بتوانیم فرمانداری را متقاعد کنیم تا این مصوبه اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز