خبرگزاری کار ایران

با وجود اعلام انتقال پیکر به تهران؛

پیکر آیت الله شیخ حسن صانعی در قبرستان وادی السلام قم به خاک سپرده شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۹۳۲

پیکر آیت الله شیخ حسن صانعی (برادر مرحوم آیت الله العظمی یوسف صانعی) که صبح امروز در تهران تشییع و سپس برای خاکسپاری به قم منتقل شد، با وجود اعلام اولیه اعضای بیت آیت الله صانعی، مبنی بر این که با خاکسپاری در قبرستان وادی السلام مخالفت شده و پیکر برای خاکسپاری به حرم امام خمینی در تهران منتقل می‌شود، در نهایت و قبل از رفتن به تهران، با دفن پیکر آیت الله شیخ حسن صانعی در این قبرستان موافقت و خاکسپاری صورت گرفت.

پیکر این عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز در منطقه حسینیه جماران در تهران تشییع و پیش از ظهر امروز به مسجد امام حسن عسکری قم رسید و تا حرم حضرت معصومه(س) تشییع شد تا در نهایت به قبرستان وادی السلام در خیابان خاکفرج قم رفته و خاکسپاری شود اما اعلام شد که به دلیل عدم موافقت با دفن پیکر در قبرستان وادی السلام قم، پیکر تهران می رود اما در نهایت و پیش از انتقال پیکر به تهران، مجددا با خاکسپاری در وادی السلام قم موافقت و خاکسپاری انجام شد.

آیت الله شیخ حسن صانعی از یاران امام خمینی و مبارزان انقلابی در دوران رژیم شاه، سال ها با حکم رهبر انقلاب عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

در مراسم تشییع پیکر این عالم فقید، نمایندگان برخی از بیوت مراجع تقلید، آیت الله فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجج اسلام سیدعلی و سیدیاسر خمینی، برخی اساتید حوزه و دانشگاه و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

آیت الله شیخ حسن صانعی برادر بزرگتر مرحوم آیت الله العظمی یوسف صانعی بود که در مبارزات انقلابی همراه امام خمینی بود و از سال 1368 به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام در آمد.

این عالم فقید که زاده سال 1313 در اصفهان بود، چند روز پیش و در سن 89 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز