خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

تبدیل خلیل آباد خراسان رضوی به مرکز مستقیم صادرات انگور

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۶۰۳

فرماندار شهرستان خلیل آباد در استان خراسان رضوی از تبدیل این منطقه به عنوان قطب صادرات انگور خبر داد.

به گزارش ایلنا، مسعود یاوری در این باره گفت‌: بخشی از تولیدات انگور این شهرستان غربی خراسان، به شهرهایی نظیر مشهد، تهران، تبریز، شیراز و اصفهان ارسال شده و بخشی هم به سایر کشورها از جمله روسیه و آسیای میانه و اروپا، صادر می‌شود.

وی در این خصوص اضافه کرد: ۸۰  درصد انگور تولید شده در خلیل آباد، تبدیل به کشمش تبدیل شده و مابقی صرف تازه خوری می‌شود. خلیل آباد با ۶ هزار هکتار باغ انگور، قطب تولید انگور در استان است و با داشتن ۵ سردخانه به ظرفیت ۹ هزار تن، به قطب سردخانه در منطقه جنوب غرب خراسان و مرکز مستقیم صادرات انگور، تبدیل شده است.

فرماندار خلیل آباد همچنین اظهارکرد: محصولات خلیل آباد باید با برندسازی و بسته‌بندی مناسب صادر شود و ایجاد بازارهای جدید برای صادرات، ضروری است. جوامع سنتی این شهرستان، باید از بازاریابی سنتی خارج شوند.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد مردم شهرستان خلیل آباد کشاورز هستند و با توجه به اینکه ۸۵ درصد باغات خلیل آباد زیر کشت انگور است، می‌طلبد در این حوزه برنامه‌هایی را در راستای ارتقای بهره‌وری محصولات، داشته باشند.

از ۳۴۷ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان، ۱۲ هزار و ۳۳۰ نفر آن‌ها معادل ۳.۸ درصد در خلیل آباد فعال هستند. ۸۶.۵ درصد ارزش ناخالص تولیدات بخش کشاورزی این شهرستان در حوزه باغی، ۱۲.۵ درصد در حوزه دامی، کمتر از یک درصد در زراعت و حدود ۵ صدم درصد در بخش شیلات است.

عمده ارزش ناخالص بخش کشاورزی خلیل آباد نیز از محصولات باغی است و این شهرستان ۳.۲ درصد ارزش ناخالص بخش کشاورزی استان را، به خود اختصاص داده که در این حوزه رتبه ۱۲ استان را دارد. محدودیت منابع آبی، از معضلات جدی بخش کشاورزی خلیل آباد است. منابع آبی به شدت رو به کاهش بوده و منابع آب تجدید پذیر، به شدت دچار تنش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز