خبرگزاری کار ایران

در استان البرز تدوین شد؛

طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین و پیشگیری از گسترش آن

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۶۹۲

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، گفت: طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین و پیشگیری از گسترش بافت‌های حاشیه نشین به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز تدوین شد.

به گزارش ایلنا از البرز، فرید نجف‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی در شهرهای بزرگ، معضل حاشیه نشینی است و با توجه به اینکه البرز یکی از استان‌های پرجمعیت و مهاجرپذیر است، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تلاش جهت توانمندسازی محلات حاشیه‌نشین از طریق ارائه آموزش و ارتقاء آگاهی‌های عمومی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز افزود: این معاونت در گام اول مناطق حاشیه‌نشین و بی دفاع در معرض حاشیه نشینی را شناسایی کرد و بعد از اولویت‌بندی مناطق شناسایی شده براساس میزان خطر وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، راهکارهای اجرایی و راهبردهای اثربخشی تنظیم و در قالب طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین و پیشگیری از گسترش بافت‌های حاشیه نشین در استان البرز، تدوین کرد.

نجف‌نیا گفت که طرح فوق شامل آسیب شناسی و بیان مسئله، تقسیم وظایف دستگاه‌ها، بررسی اثربخشی و میزان تحقق اهداف از جمله پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، گسترش حاشیه‌نشینی و شناسایی مناطق حاشیه نشین اولویتی به منظور توانمندسازی آن‌ها است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح موصوف شامل 25 راهکار برای 15 سازمان و دستگاه مرتبط است که در اختیار مدیران ذیربط برای بهره‌برداری و اجرا قرار خواهد گرفت و نتایج اجرای آن متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز