خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

آزاد سازی ۸۳۵ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۴۱۳

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از تخریب 77 ویلا به طول تقریبی دو کیلومتر در حریم و بستررودخانه زاینده رود خبرداد.

به گزارش ایلنا از اصفهان،  محمود چیتیان اظهار داشت: به رغم مشکلات اقتصادی و فشارهای اجتماعی عملیات آزادسازی 87 مورد از ویلاهای شهرستان لنجان، بخش باغ بهادران با مساحت بیش از 25 هزار متر مربع از ششم خرداد ماه آغاز شد.

وی افزود: تا کنون ۷۷ ویلا با طول تقریبی دو کیلومتر در بستر زاینده رود آزاد سازی شد.

چیتیان ادامه داد: طی دو هفته آینده آزادسازی 10 ویلای باقیمانده و رفع تصرفات شناسایی شده در محدوده اردال شهر باغ بهادران به طور کامل انجام خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر این که برای تسهیل روند عملیات یاد شده از تمامی ظرفیت‌های انسانی شرکت آب منطقه‌ای، نیروی پیمانکار و مشاور بهره گرفته شده است، خاطر نشان کرد: چندین مورد ویلا در محدوده پل وشمندگان وجود دارد که آنها نیز از اهداف آزادسازی این دوره هستند.

وی با اشاره بر این که در قالب تبصره‌های 2 و 3 قانون توزیع عادلانه آب صراحتا مشخص شده ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها، انهار طبیعی، کانال‌های عمومی، مسیل‌ها، مرداب، برکه‌های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه‌ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است، تصریح کرد: با استناد به این قانون آزادسازی تصرفات واقع در بستر و حریم رودخانه زاینده‌رود، مجموعه‌ ویلایی و اعیانی‌های غیرمجاز، با جدیت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

چیتیان اضافه کرد: تا کنون آزداسازی ۸۳۵ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان و مطالعات نزدیک به سه هزار کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان انجام شده است.

وی تصریح کرد: آزادسازی ۴۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان امسال اجرا می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: تا کنون ساماندهی ۸۹ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان انجام شده است.

چیتیان یادآور شد: لایروبی ۲۵۸ کیلومتر ازرودخانه‌های استان اصفهان اجرا و امسال نیز برنامه ریزی برای لایروبی ۴۵ کیلومتر از رودخانه‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز