خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قزوین:

ارتباط امروز ایران با دنیا آبرومندانه و مقتدرانه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۳۲۶

امام جمعه قزوین گفت: خوشبختانه امروز ارتباطاتی آبرومندانه و از سر عزت و اقتدار برقرار کرده‌ایم و اینها نتیجه خون شهدا و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و عمل کردن به آیات قرآن است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، در خصوص تحکیم و تکریم خانواده بیان کرد: در روایات تاکید زیادی نسبت به تکریم سالمندان و بزرگسالان شده، بزرگان جامعه برکت محسوب می‌شوند و باید قدر آن‌ها را بیشتر بدانیم.

وی با اشاره به روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با دنیا، عنوان کرد: این روز با سفر رئیس جمهور کشورمان به کشورهای آفریقایی همزمان شده است و این سفر فرصت‌های خوبی را برای تعامل بیشتر با کشورهای آفریقایی ایجاد کرده است.

عابدینی افزود: اینکه آمریکایی‌ها تصمیم بگیرند ما با چه کشوری دوست باشیم، نامش تعامل سازنده نیست و این ذلت‌پذیری است اما اگر ما قدرت‌مان را ثابت کردیم، قدرت موشک‌های‌مان را به دشمنان خدا و مستضعفان عالم نشان دادیم و بعد از آن با هر کشوری صحبت کردیم، از موضع اقتدار، عزت و آبرومندانه است.

وی عنوان کرد: خداوند در آیه ۸ سوره ممتحنه می‌فرماید خدا شما را از کسانى که در کار دین با شما نجنگیده و شما را از دیارتان بیرون نکرده‏‌اند باز نمى‌دارد که با آنان نیکى کنید و با وی عدالت ورزید زیرا خدا دادگران را دوست مى‌دارد.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: شاید این سئوال در ذهن ما پیش بیاید که آیا می‌توانیم با کشورهای غیرمسلمان ارتباط داشته باشیم؟ خدا می‌فرماید می‌توانید اما دو شرط دارد، نخست اینکه آن‌ها با دین شما در جنگ نباشند، برای مثال افراد و کشورهایی که قرآن‌سوزی می‌کنند یعنی با دین ما در جنگ هستند.

وی خاطرنشان کرد: شرط دوم اینکه شما را از خانه‌هایتان بیرون نکنند، مانند صهیونیست‌ها که مسلمان‌ها را از خانه‌های شان بیرون می‌کنند و خانه مسلمانان را خراب می‌کنند، این‌ها استثناء هستند، با این‌ها باید جنگید و محکم برخورد کرد، سزای این‌ها موشک‌های ویرانگر است اما غیر از این‌ها هر چه کافر هم باشند خدا به ما گفته جلوی شما را نگرفته‌ام که نسبت به آن‌ها نیکی کنید و قسط را نسبت به آن‌ها روا دارید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: آفریقا فرصت‌های بزرگی برای ما دارد، فرصت تجارت، صادرات، استفاده از معادن گران‌قیمت آنجا، سرزمین‌های کشاورزی که ما می‌توانیم آنجا به نفع کشورمان استفاده کنیم، تقویت جبهه مقاومت در مقابل دشمنان اسلام، حمایت از مسلمانان مستضعف و محروم آن سرزمین، همه این‌ها و بسیاری دیگر فرصت‌هایی هستند که امروزه دروازه‌های ارتباطات مقتدرانه بین ما و آن مردم گشوده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وقتی پیامبر (ص) قنداقه امام حسین(ع) را در دستان خود گرفتند، دعا کردند خدایا کاری کن که دل‌های اهل عالم هوادار، عاشق و محب و علاقه‌مند به اباعبدالله الحسین (ع) باشد و اگر دل‌های ما دل‌های سالم باشد این دعای رسول گرامی اسلام (ص) در حق ما به اجابت می‌رسد و ما نیز دل‌های‌مان اسیر محبت امام حسین (ع) خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: وقتی غدیر خم و عید مباهله را گذراندیم و ادب و آداب و شور و حماسه آفرینی مردم را در این حرکت عظیم مشاهده کردیم، واقعا احساس کردیم دشمنان ما همیشه دلشان می‌خواهد اینجا خلوت باشد؛ آن‌ها تبلیغ می‌کنند که مردم از دین برگشته‌اند در حالی که مردم هر روزی که می‌گذرد علاقه بیشتری به دین پیدا می‌کنند، ممکن است مردم از من مسئول گلایه داشته باشند، این گلایه از من است و از دین نیست و مردم همواره پای دین بوده و هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز