خبرگزاری کار ایران

در گیلان؛

بیش از ۳ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت نماد‌های جنگل‌های هیرکانی اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۴۸۵

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از اختصاص ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ایجاد مکان‌های معرفی بیشتر جنگل‌های هیرکانی در ۳ شهرستان گیلان خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت، ولی جهانی در همایش چهارمین سالروز ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در منطقه شیرکوه رودبار با اشاره به قدمت ۵۲ میلیون ساله جنگل‌های هیرکانی و ثبت آن در فهرست آثار جهانی گفت: جنگل‌های هیرکانی در ۵ استان کشور و در گیلان نیز در ۳ شهرستان رودبار، فومن و تالش وجود دارد.

وی با اشاره بر ضرورت معرفی هرچه بیشتر جنگل‌های هیرکانی افزود: ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ایجاد نماد‌های جنگل‌های هیرکانی در ۳ شهرستان گیلان اختصاص یافته است و مقدمات این کار فراهم شده، اما مشکل مکان وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین از شناسایی ۷۰۰ اثر تاریخی در رودبار خبر داد و گفت: بیشترین آثار فرهنگی و تاریخی کشور در رودبار وجود دارد که رودخانه سفیدرود و جنگل‌های هیرکانی از جمله این آثار است.

جهانی به غار دربند رشی قدیمی‌ترین سکونت گاه بشر در رودبار اشاره و تصریح کرد: فرصت سرمایه گذاری در غار دربند رشی فراهم شده و این طرح در مرحله مطالعات است.

وی راه اندازی موزه زلزله ایران در رودبار در آینده نزدیک را یکی دیگر از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در رودبار اعلام کرد.

طهمورث عموپور فرماندار رودبار هم با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب و معرفی مواهب طبیعی و گردشگری رودبار زمینه ماندگاری گردشگران ورودی به گیلان را در این شهرستان بیشتر فراهم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن سید محمدی امام جمعه رودبار هم در این همایش با اشاره به مناطق گردشگری و تاریخی رودبار گفت: این شهرستان با داشتن قابلیت‌های زیاد برای انجام امور اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رودبار نیار به اختیارات بیشتر دارد.

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: رودبار باتوجه به منابع خدادادی و ظرفیت‌های بالا در دو دهه اخیر به جایگاه واقعی خود در حوزه توسعه منطقه ایی و اقتصاد نرسیده و محروم واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز