خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

مقتدرانه در انتخابات مجلس از حوزه قزوین شرکت می‌کنم/ مردم از دعواهای سیاسی خسته شده‌اند / موافق استیضاح وزیر کشور نیستم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۹۸۸

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس درباره شرکت در دوره پیش روی انتخابات مجلس گفت: در صورت صلاح‌دید مردم با قدرت و قوت در میدان هستم و از حوزه خودم شرکت می‌کنم، لطف دوستان شامل ما شده و از تهران و شهرستان‌های دیگر پیشنهاد داده‌اند، اما مقتدرانه از حوزه انتخابی خودم شرکت می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه محمدبیگی در چهارمین نشست خبری که عصر امروز در سالن اجتماعات بوستان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: مجلس یازدهم چهار سال پیاپی لقب مجلس انقلابی را به عنوان مدال افتخار از رهبر انقلاب دریافت کرده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: ما باید بتوانیم فرهنگ دیرینه چندین هزار ساله خود را بشناسیم و بشناسانیم، ما به شدت در جنگ روایت‌ها و جنگ ترکیبی هستیم، مرتب فناوری‌های فوق پیشرفته ما را در مواجهه با اتفاقات قرار می‌دهد و در چنین شرایطی نمایندگی امروز سنخیتی با نمایندگی دوره‌های قبل ندارد و هر کس می‌خواهد نماینده باشد باید بداند در اتاقی شفاف و شیشه‌ای قرار دارد و حتی خبرهای نشست‌های غیرعلنی هم زودتر از اتمام جلسه منتشر می‌شود.

شفافیت باید در قوای سه گانه اجرا شود

وی بیان کرد: قوای سه گانه باید خود را در معرض شفافیت قرار دهد و هر کس شفافیت را قبول نکند در منجلاب ناباوری خود فرو‌ می‌رود و مسئولین باید شفافیت را مورد توجه قرار دهند.

این مسئول ادامه داد: از مجمع تشخیص مصحلت نظام درخواست داریم تکلیف شفافیت را مشخص کند، این موضوع مخصوص مجلس نیست و همه قوا باید شفافیت داشته باشند؛ چهار سال است اعلام شفافیت کرده و سعی کردم در این حوزه حضور فعال داشته باشم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین عنوان کرد: امروز نماینده‌ها هم برنامه دارند و هم کارنامه، کارنامه ما جلوی چشم شما است و می‌توانید به درستی آن‌ها را منتشر کنید، با قلم می‌شود ذهن‌ها و قلب‌ها را تسخیر کرده یا مردم را از خود دور کرد، می‌توان کودتا یا صلح داشت، می‌توان جنگ روایت‌ها و آرامش را برای مردم به ارمغان آورد.

محمدبیگی اظهار کرد: ما نمایندگان در صورتی می‌توانیم نزد خدا پاسخگو باشیم که بتوانیم رضایت مردم را داشته باشیم، پاسخگوی نسل جدید باشیم و نمایندگان باید بتوانند با این ابزار نو برای نسل نو طرحی نو در اندازند.

مبارزه با مافیای خودرو با جدیت درحال پیگیری است

وی درباره وضعیت خودرو و پیگیری‌های صورت گرفته در  این حوزه گفت: مجلس از مدت‌ها قبل درگیر خودرو است و مذاکرات آن موجود است، ایجاد آلودگی هوا توسط خودروها، طرح ساماندهی واردات خودرو، حوزه ارزی خودرو، اعتراض مردم به کیفیت خودروها و ساماندهی خودروی کشور از مواردی هستند که برای آن‌ها جلسات تخصصی مختلفی برگزار و وقت زیادی گذاشته شده و همکاران ما به صورت تخصصی در کمیسیون صنایع وارد شده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: خدا را شکر می‌کنیم هر یک از نمایندگان استان قزوین در حوزه‌های مختلف تخصص دارند و در حوزه خود به خوبی عمل می‌کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس بیان کرد: مافیای خودرو وجود دارد و با قدرت و قوت کار می‌کنند، اما همیشه با آن مبارزه کردیم که از آرای ما مشخص است، اینکه دیده می‌شود در قالب شرکت‌های لیزینگی خودر سرمایه جمع می‌شود و جای دیگری می‌رود و این موضوع در استان ما هم دیده می‌شود نشان می‌دهد مافیای خودرو وجود دارد.

محمدبیگی اضافه کرد: بیش از سه سال است که به مبارزه با این شرکت‌ها تاکید داریم و امروز شنیدیم که یکی از آن‌ها دستگیر شده، اما اینکه نتوانستیم موضوع را حل کنیم به دلیل پیچیدگی و چند وجهی بودن آن است.

اینکه وزیر صنعت را وزیر خودرو بدانیم درست نیست

وی بیان کرد: اینکه وزیر صنعت را وزیر خودرو بدانیم درست نیست؛ چرا که صنعت مختص خودرو نیست و صنایع مختلفی داریم، برخورد و برکناری وزیر صمت در صورتی به نفع ما است که به مردم نفع برساند و امیدواریم وزارتخانه قوی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: البته با مدیران ناکارآمد هم برخورد می‌کنیم، مجلس محکم و قاطع است و در گرفتن حق مردم حتی با دوستان، خواهران برادران و اعضای خانواده خود هم مماشات ندارد.

خودروی شاسی بلندی دریافت نکردم

این مسئول درباره دریافت خودروی شاسی بلند توسط برخی نمایندگان گفت: من خودرویی دریافت نکردم، اما اینکه آیا تعدادی خودرو به نمایندگان مجلس داده شده باید پرسیده شود؛ البته هنوز سندی که نشان دهد نمایندگان خودرویی دریافت کرده‌اند ارائه نشده است.

به نامه معاون وزیر کشور نقد جدی دارم

وی درباره استیضاح وزیر کشور اظهار کرد: موافق استیضاح وزیر کشور نیستم، انتخابات مهمی داریم که  باید با سلامت و صحت برگزار شود و وزیر باید با اقتدار این انتخابات به سرانجام برساند.

محمدبیگی ادامه داد: ممکن است به نامه معاون وزیر کشور انتقاد جدی داشته باشم که در کم لطفی نسبت به زحمات نمایندگان چیزی فروگذار نکرده و باید پاسخگوی نامه‌ای که نوشته، باشد‌ نباید حیثیت مجلس را به خاطر تخلف تعداد معدودی یا اقداماتی که برخی خارج از چارچوب وظایف مجلس انجام دهد نباید باعث شود کل مجلس زیر سئوال ببرد.

این مسئول درباره نامه به وزیر کشور ادامه داد: نامه‌ای به وزیر کشور نزدم و امضا هم نکردم، حتی جالب است نامه‌ای که از سمت یک نماینده مطرح شده را در فضای مجازی دیدم.

ارتباط با استاندار خوب است اما برخی مدیران باید برکنار شوند

وی درباره ارتباط استاندار با نمایندگان گفت: با استاندار ارتباط خوب و سازنده‌ای داریم و جلسات خوبی برگزار می‌شود که نتایج خوبی هم از آن استخراج شده؛ البته برخی مدیران که کفایت لازم را ندارند باید برکنار شوند و با وزارت مربوط به آن‌ها هم صحبت کرده‌ام.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس درباره رابطه با شورای ائتلاف گفت: شورای ائتلاف در خودش تغییراتی حاصل کرده و درحال بروزرسانی و تغییر سازو کار است، باید ببینیم ساز و کارشان به چه شکل خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت انتخاب استاندار با دولت و وزیر کشور است، عنوان کرد: ما نمایندگان استاندار فعلی را پیشنهاد نداده بودیم و قبل از معرفی شناختی از او نداشتیم، درحال حاضر با استاندار کار می‌کنیم در برخی موارد هم رای و هم نظر هستیم و تعامل فوق العاده‌ای داریم و در برخی موارد هم نظرها یکی نیست.

این مسئول اظهار کرد: ما تنها یک گزینه پیشنهادی داشتیم که سردا عراقی بود و هیچ گاه گزینه دیگری را مطرح نکرده بودیم.

مسئولین استان را به همدلی و مصالحه دعوت می‌کنم

محمدبیگی درباره تاثیر همراهی و همدلی مسئولین گفت:  از دعوای بین تیم مدیریتی، شهردار و شورای شهر چیزی که خروجی دارد این است که کار مردم زمین می‌ماند، از این رو همه مسئولین استان را به وحدت دعوت می‌کنم.

وی تاکید کرد: همکاران من در مجمع نمایندگان و استاندار همه باید در یک محور که خدمت به مردم و رضایت خدا است دور هم جمع شویم، مردم از دعواهای سیاسی خسته شده‌اند، سعی می‌کنم در دوره‌ای که رئیس مجمع هستم حاشیه‌ها کنار برود.

وی ادامه داد:  تا الان هم اگر آب به آبیک رسیده، بودجه افزایش پیدا کرده، رفاه و چهره دانشگاهی درحال پیشرفت است و بسیاری از پروژه‌ها در حال اجرا است به خاطر همدلی است و هیچ وقت همدلی موجود به میزان همدلی در مجمع نمایندگان این دوره نبوده استـ

محمدبیگی گفت: اتفاقات اخیر مورد نقد است و باز هم همکاران و حوزه اجرایی را به وحدت و مصالحه دعوت می‌کنم.

 

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز