خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان:

ویروس بیماری تب کریمه در اردبیل در حال چرخش و مترصد بیماری‌زایی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۷۵۴

سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان وجود داشته و ویروس بیماری در حال چرخش و مترصد بیماریزایی است.

به گزارش ایلنا، مهدی فیضی افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که در دام علائم کلینیکی خاصی ندارد ولی در انسان بسیار خطرناک بوده و در صورت ابتلای انسانی اگر به موقع تشخیص و اقدامات درمانی انجام نگیرد می‌تواند جان فرد مبتلا را به شدت در معرض تهدید جدی قرار دهد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: مهمترین راه انتقال بیماری از طریق تماس با دام و ترشحات دام بیمار و نیز  لاشه و آلایش خوراکی دام بیمار است  بنابراین لازم است شهروندان به توصیه همیشگی دامپزشکی توجه نموده و از خرید گوشت و آلایش خوراکی ناشی از کشتار غیر مجاز دام که بدون مهر بهداشتی و  لیبل دامپزشکی می باشند اکیدا خودداری کنند.

وی از دامداران خواست با استفاده از سموم مناسب که در تمامی داروخانه‌های دامپزشکی استان موجود است بدن دام‌ها و اماکن و جایگاه‌های نگهداری دامی را به صورت مستمر و مداوم سمپاشی کنند و از جدا سازی و له کردن کنه‌ها بر روی دام که به عنوان ناقلین این بیماری هستند به جد پرهیز کنند.

این مقام مسئول دامپزشکی استان با اعلام اینکه این بیماری در استان وجود داشته و ویروس بیماری در حال چرخش و مترصد بیماریزایی است افزود: ضمن هماهنگی شبانه روزی با دانشگاه علوم پزشکی به محض اعلام کانون بیماری دامپزشکی سریعا وارد عمل شده و نسبت به سمپاشی اماکن و جایگاه‌های نگهداری دام در مناطق آلوده اقدام کنند.

فیضی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری از ابتدای سالجاری 387 هزار و 500 متر مربع جایگاه دام و 45 هزارو 814 راس بدن دام سمپاشی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز