خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گردشگری البرز:

هم افزایی بین دستگاهی برای تسهیل در صدور مجوز‌های گردشگری کشاورزی ضروری است / گردشگری کشاورزی به اشتغالزایی در روستاها کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۲۴۱

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز هم افزایی بین دستگاهی را برای تسهیل در صدور مجوز‌های گردشگری کشاورزی ضروری عنوان کرد و گفت: رونق گردشگری کشاورزی علاوه بر حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و کمک به معیشت کشاورزان در اشتغالزایی و توسعه گردشگری روستایی موثر است.

به گزارش ایلنا از البرز، رحیم خاکی روز سه‌شنبه 13 تیر 1402 اظهار کرد: اخیرا جلسه‌ای با حضور رؤسای سازمان جهاد کشاورزی البرز، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و سرمایه‌گذاران برگزار شد که هدف از چنین جلساتی هم افزایی برای تسهیل روند صدور مجوز‌های گردشگری کشاورزی است. 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه البرز ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری کشاورزی دارد، افزود: این نوع گردشگری یکی از مصادیق جدید گردشگری روستایی است که با حفظ کاربری و در کنار کشاورزی به عنوان فعالیت مکمل انجام می‌شود و آسیبی برای فعالیت کشاورزان ندارد.

به گفته خاکی توسعه گردشگری کشاورزی علاوه بر اینکه به معیشت کشاورزان و حفظ زمین‌های کشاورزی کمک می‌کند، به اشتغالزایی پایدار، توسعه روستا، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد نشاط اجتماعی می‌انجامد. 

 او ادامه داد: با توجه به مزایای فراوان توسعه گردشگری کشاورزی هم افزایی و تسهیل در صدور مجوز‌ گردشگری کشاورزی با همراهی دستگاه‌های مرتبط ضروری است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز