خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی لرستان خبر داد؛

صادرات ۱۷ میلیون دلار کالا از منطقه ویژه اقتصادی ازنا

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۸۳۷

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: از سهم ۴۳ میلیون دلاری صادرات استان، حدود ۱۷ میلیون دلار از منطقه ویژه اقتصادی ازنا انجام شده است.

به گزارش ایلنا، فرزاد محمدی در آیین عملیات اجرایی طرح تولید فروسیلیکو منگنز، با اشاره به اینکه ۹۰۰ عرصه شهرک صنعتی در حال حاضر در کل کشور وجود دارد، اظهار داشت: در استان لرستان سه منطقه ویژه اقتصادی مصوب، یک منطقه ویژه اقتصادی فعال و یک منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره برداری وجود دارد.

وی افزود: شهرستان ازنا در شعاع ۲۰۰ کیلومتری سه شهر صنعتی اصفهان، اراک و قم و کریدور شرق و غرب قرار گرفته که می توانیم از ظرفیت سرمایه گذاری این استان های صنعتی استفاده کنیم.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به مزیت های لجستیکی منطقه، بیان کرد: فاصله منطقه ویژه ازنا تا ریل راه آهن حدود هشت کیلومتر است که می تواند در خدمات ترکیبی بسیار موثر باشد.

 محمدی با اشاره به عملیاتی شدن حمل و نقل هوایی(کارگو) در استان، تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت های این منطقه ویژه اقتصادی، امکان توسعه آن است.

وی بیان کرد: با الحاق ۳۵۰ هکتار از زمین های اطراف به این منطقه ویژه اقتصادی، می توانیم جزو استان های رده دوم قرار بگیریم.

محمدی با اشاره به اینکه یک خط تبادل انرژی از پست شازند به مسافت ۳۵ کیلومتر تا این منطقه ویژه اقتصادی آمده است، عنوان کرد: برای این منطقه زیرساخت انرژی خوبی فراهم شده است اما حلقه مفقوده آن، ایجاد یک پست ۲۳۰ کیلو ولت است که آن را جزو مصوبات سفر قرار داده ایم.

وی افزود: ایجاد یک تصفیه خانه با ظرفیت ۶۰۰ مترمکعب که در هفته دولت رسما به بهره برداری خواهد رسید از دیگر مزیت های این منطقه ویژه اقتصادی است.

محمدی با اشاره به اینکه حداقل دستمزد در کشورهای خارجی یک هزار و ۵۰۰ دلار است، بیان کرد: این در حالی است که در کشور ما ۲۰۰ دلار است و سهم دستمزد در قیمت تمام شده چیزی حدود ۹ تا ۱۲ درصد است که جزو یکی از مزیت های زیرساختی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در فاز ۷۱ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی ازنا، ۳۹ قرارداد وجود دارد، تصریح کرد: ۱۳ واحد از این مجموع فعال، هشت واحد راکد و ۱۸ قرارداد در مرحله اجرا و طرح هستند که مجموعا ۶۱۲ نفر در این منطقه اشتغال دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به حجم سرمایه گذاری ارزی ۳۱۳ میلیون دلاری و ۳۷۸ میلیارد ریالی در این منطقه ویژه، گفت: در حال حاضر پنج صنعتی بزرگ در این منطقه ویژه مشغول فعالیت هستند و چهار طرح بزرگ نیز در مرحله اجرا است که سه طرح از آنها در دولت سیزدهم اجرایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان طرح در دولت سیزدهم در منطقه ویژه اقتصادی ازنا اجرایی شده است، ادامه داد: بزودی عملیات اجرایی طرح ساخت سرم های انسانی در این منطقه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به پایانه صادراتی سوخت این منطقه ویژه اقتصادی، افزود: در سنوات گذشته واحدهای سوختی زیادی در منطقه وجود داشت که از غرب به شرق استان در خطر رفت و آمد بودند که با راه اندازی این پایانه این خطرات مرتفع شد.

محمدی با اشاره به کسب رتبه نخست شهرک سازی کشور توسط لرستان، بیان کرد: در این منطقه در حال حاضر ۷۲.۵ میلیارد تومان پیمان سپاری صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز