خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس مطرح کرد؛

عدم تکمیل فاز تولید داروسازی انسانی کارخانه داروسازی بایرافلاک با ۹۰‌ درصد پیشرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۸۳۵

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز تولید داروسازی انسانی کارخانه داروسازی بایرافلاک با ۹۰‌ درصد پیشرفت و تجهیزات بی‌نظیر مغفول مانده که لازم است مشکلات موجود برای تکمیل طرح پیگیری و برطرف شود.

به گزارش ایلنا، حسین گودرزی در آیین عملیات اجرایی طرح تولید فروسیلیکو منگنز ازنا، اظهار کرد: داروسازی بایرافلاک بزرگترین کارخانه داروسازی بوده و یک طرح جهانی محسوب می‌شود که بنا بوده در پنج فاز اجرا شود اما تاکنون ۲ فاز آن اجرا و یک فاز آن هم نه با طرفیت کامل، به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به مشکل صادر نکردن عدم گواهی سوء اثر ارزی توسط بانک مرکزی برای کارخانه داروسازی بایرافلاک، گفت: انتظار می رود که برای انجام این امر پیگیری های لازم صورت گیرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید داروی دامی در یک شیفت این کارخانه، تصریح کرد: بنا بوده که تولید داروی دامی که نیاز کشور است در سه شیفت کاری صورت گیرد.

گودرزی گفت: زیرساخت های خوبی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا ایجاد شده و در سطح استان نگاه خوبی به این منطقه وجود دارد اما در سطح ملی، شناخت کافی نسبت به مزیت ها و استعدادهای این منطقه وجود ندارد.

وی با اشاره به لزوم انجام کارهای تبلیغاتی جهت معرفی این منطقه ویژه در سطح کشور، افزود: فروآلیاژی که در منطقه مومن آباد وجود دارد، آلودگی های زیست محیطی زیادی ایجاد کرده است و تکنولوژی آن مربوط به سالهای گذشته است و لازم است که تکنولوژی آن به روز شود.

گودرزی با اشاره به نگرانی های مردم درخصوص مسائل زیست محیطی منطقه ویژه، بیان کرد: مردم نگران هستند که این منطقه سرنوشتی همچون منطقه مومن آباد بلحاظ آلودگی پیدا کند بنابراین با توجه به همجواری منطقه با شهر، انتظار می رود که تمامی استانداردهای زیست محیطی در آن رعایت شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با اشاره به طرح فولاد ازنا به عنوان یکی دیگر از طرح های بزرگ اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی ازنا، تصریح کرد: گشایش های خوبی برای این طرح ایجاد شده و شرکت سازنده آن که فولاد تکنیک است در منطقه مستقر شده و در حال تجهیز کارگاه است و امیدواریم با تامین مالی و مشارکت هایی که صورت می گیرد این طرح هم بزودی به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: این طرح در صورت بهره برداری، بیش از یکهزار نفر اشتغال مستقیم خواهد داشت که تحولی در حوزه صنعت و اشتغال برای استان خواهد بود که انتظار می رود مشکلات پیش روی این طرح همچون مسائل و نگرانی هایی که اهالی زرنان نسبت به چاه های حفر شده و تامین آب زمین های کشاورزی خود دارند، برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز