خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

پیک مصرف برق استان همدان به 742 مگاوات رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۱۵۴

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: بیشترین میزان مصرف برق استان همدان به ۷۴۲ مگاوات در ساعت رسیده است که با توجه به محدودیت‌های تامین برق باید مشترکان کمک کنند تا با صرفه‌جویی از این پیک به سلامت گذر کنیم.

به گزارش ایلنا از همدان، ایرج افشار در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت واحد اداره کنترل شبکه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: در این بخش خاموشی، بار و سیستم اسکادا (سامانه سرپرستی و گردآوری داده) رصد و نسبت به پایداری شبکه برق‌رسانی اقدامات مورد نظر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارکنان شرکت برق استان به صورت ۲۴ ساعته برای کنترل شبکه در حال فعالیت هستند، بیان کرد:‌ همواره افرادی پشت صحنه قرار دارند و اقدامات مهمی را انجام می‌دهند تا ما بتوانیم با مصرف برق آرامش و آسایش شبانه‌روزی داشته باشیم.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: به دلیل بارندگی‌ها و کاهش دمای هوا اردیبهشت ماه وضعیت بار شبکه این ماه نسبت به سال گذشته تغییری نداشته، به طوری که در اردیبهشت سال گذشته پیک بار مصرف ۶۷۳ مگاوات بود که امسال به ۶۷۶ مگاوات رسید که تغییر چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اردیبهشت باعث شد که بخش کشاورزی مصرف کمتری داشته باشند و پیک بار استان همدان در شامگاه ۲۸ خرداد ماه به ۷۴۲ مگاوات رسید.

افشار تاکید کرد: امیدواریم با همکاری مردم در بخش خانگی و واحدهای صنعتی و کشاورزی بتوانیم صرفه جویی برق را در بخش‌های مختلف داشته باشیم و از این پیک هم به سلامتی گذر کنیم.

وی با اشاره به استفاده از اتوماسیون جدید در سال جاری و هوشمندسازی سیستم شبکه اتوماسیون عنوان کرد: امسال کار اتوماسیون کلید هوایی به پایان رسیده که در ۱۱۱ نقطه کار انجام شده است.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: این مهم باعث شده وقتی مشکلی در مدیریت بار پیش می‌آید، در جایی که نیاز به مانور است نیاز به حرکت اکیپ و قطع و وصل برق نباشد، بلکه از طریق سیستم اسکادا بتوان داخل شبکه کلیدها را و بار آن منطقه را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه از این طریق به راحتی می‌توانیم فرامان قطع و وصل کلیدها را انجام دهیم و کنترل بار شبکه را داشته باشیم که در افزایش سرعت کار نیز تاثیرگذار است، گفت: امسال برنامه شرکت توزیع برق این است که از طریق تابلوهای برق هوشمند مدیریت بار را انجام دهد تا پایداری شبکه و سرمایه‌های ملی حفظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز