خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

ارتقای فعالیت های تجاری با بهره برداری از ایستگاه باری راه آهن ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۳۷۶

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: حمل و نقل ریلی فرصتی برای توسعه فعالیت‌های تجاری با کشورهای همجوار و اتحادیه اروپا است و می‌توان از این ظرفیت استفاده حداکثری کرد.

سید محسن حمزه لو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه ایستگاه باری راه آهن ارومیه طی روزهای آینده  به بهره‌بردای می‌رسد گفت: ایستگاه باری نقده نیز تا پایان سال جاری تحویل بهره بردار (اداره کل راه آهن آذربایجان ) خواهد شد.

وی افزود: ایستگاه‌های راه آهن این استان ظرفیت جابجایی و حمل سالانه حدود 10 میلیون تن بار و 1.5 میلیون نفر مسافر را دارد.

حمزه لوادامه داد: از 11 ایستگاه راه آهن در حوزه آذربایجان‌غربی، هفت ایستگاه راه آهن در ارومیه و جنوب استان قرار دارد که نواقصات این ایستگاه‌ها برای حمل بار تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نواقصات ایستگاه باری مهاباد و میاندوآب توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیمان سپاری شده و این نواقصات نیز تا یک سال آینده تکمیل می شود، افزود: جهت بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های راه‌آهن مرکز استان و رفع نواقصات باید تزریق منابع مالی افزایش یابد.

حمزه لو تاکید کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت مسافری ایستگاه‌های راه آهن آذربایجان غربی به خصوص ایستگاه نقده با توجه به تردد زائران در ایام اربعین حسینی مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی اضافه کرد: فراهم‌سازی زمینه حمل‌ونقل باری در ایستگاه‌های راه‌آهن به خصوص ایستگاه ارومیه در توسعه پایانه‌های مرزی استان و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، تصادفات و آلودگی‌ها نقش ویژه‌ای دارد.

حمزه لو با اشاره به سفر ریاست جمهوری در سال گذشته، ادامه داد: سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در سفر ریاست جمهوری سال گذشته به بخش راه‌آهن آذربایجان‌غربی مصوب شده که تاکنون 1200 میلیارد ریال آن جذب شده است.

وی با اشاره به لزوم بهره برداری از ظرفیت باری راه آهن استان بیان کرد: تکمیل و توسعه ظرفیت باری ایستگاه های راه آهن استان به لحاظ اهمیت توسعه زیرساخت های حمل و نقل باری و کاهش هزینه صادرات کالاهای داخلی از مرزهای استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فراهم‌سازی زمینه حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه در توسعه پایانه‌های مرزی استان و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نقش ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: حمل و نقل ریلی فرصتی برای توسعه فعالیت های تجاری با کشورهای همجوار است و می توان از این ظرفیت نهایت بهره برداری را کرد.

انتهای پیام/
فرزادصدقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز