خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت:

پیشگیری از مصرف موادمخدر باید از خانواده شروع شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۰۹۳

فرماندار شفت با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه همگانی است، گفت: خانواده نیز به عنوان اولین نهاد اجتماعی که فرد با آن سرو کار دارد نقش پررنگ و مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دارد.

به گزارش ایلنا از شفت، مهدی نقدی در جلسه شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های آن، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه در خصوص آسیب‌های اعتیاد است.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان به اهمیت نقش خانواده‌ها، آموزش پرورش و پرورش و دانشگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: کنترل باید از خانواده آغاز شود و در ادامه مدارس و دانشگاه‌ها در این خصوص جدیت داشته باشند و با حداقل امکانات نیز امکان پذیر است.

فرماندار شفت با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه همگانی است، گفت: مقابله با مواد مخدر نیاز به عزم جدی و هماهنگی همه جانبه دارد و ضروری است که تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها در کنار شهروندان نسبت به این پدیده خانمان سوز وارد عمل شده و بخشی از فعالیت سازمانی خود را به امر مقابله با مواد مخدر اختصاص دهند.

نقدی ادامه داد: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت‌های کاری در شهرستان شفت است که در این راستا می‌بایست برنامه‌های حوزه فرهنگی و آموزشی و نحوه اجرای آن تقویت شود.

وی در ادامه مهارت نه گفتن را یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان دانست و گفت: نوجوانان باید بپذیرند که با وجود تعلق خاطر به دوستان، باید توانایی نه گفتن به درخواست‌های نادرست آنها را نیز داشته باشد.

فرماندار شفت افزود: همه ما با ضرر و زیان‌های اعتیاد آشنایی داریم و می‌دانیم که آری گفتن به مواد مخدر، نه گفتن به زندگی است.

وی تصریح کرد: اعتیاد تنها یک معضل ملی و مختص یک جامعه نیست، مجموعه جامعه جهانی از معضلات این پدیده شوم در امان نبوده و در معرض خطر هستند.

نقدی نقش خانواده را در پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم دانسته و تصریح کرد: خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی که فرد با آن سرو کار دارد نقش پررنگ و مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز