خبرگزاری کار ایران

فرماندار فارسان:

نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌ زمین در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۵۶۲

فرماندار شهرستان فارسان گفت: این شهرستان برای میزبانی از نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌ زمین آماده شده است.

به گزارش ایلنا، سید هادی صالحی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: برای برگزاری نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌ زمین چهار مدرسه، خانه‌های مسافر و بوم‌گردی‌های شهرستان فارسان به‌ منظور اسکان شرکت‌ کنندگان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین از ۳۰ خردادماه تا پنجم تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود افزود: در این جشنواره گروه‌های هنری از استان‌های دیگر حضور دارند و برنامه‌هایی را در نقاط مختلف شهرستان فارسان اجرا می‌کنند.

صالحی خاطر نشان کرد: نمایشگاه سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مربوط به اقوام ایرانی استان‌های مختلف کشور با ۱۰۰ غرفه برپا خواهد شد که از این تعداد ۴۰ غرفه به اقوام و عشایر نقاط دیگر کشور و بقیه به معرفی سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مناطق گوناگون چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.

فرماندار شهرستان فارسان تصریح کرد: برگزاری مسابقه‌های بومی محلی در رشته‌های ورزشی روستایی و عشایری، همایش زنان زاگرس‌نشین و بی‌بی‌مریم بختیاری و همایش معتمدان و متنفذان اقوام ایران‌زمین از برنامه‌های جنبی این جشنواره به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا فارسان از روزگار قدیم مرکز ثقل اقوام و طوایف مختلف ایل بختیاری بوده و محصولات تولیدی بین فارسانی‌ها و بختیاری‌ها دادوستد می‌شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز