خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

شرط داشتن جامعه پویا، خانواده بانشاط است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۳۰۵

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل در دومین همایش ملی روان درمانی ایران که در محل دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، با اشاره به نقش و کارکرد خانواده در سرنوشت جامعه، شرط داشتن جامعه سالم و پویا را پویایی ونشاط خانواده‌ها دانست.

به گزارش ایلنا، جلال افاقی با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ استفاده از مشاوره در خانواده‌ها به ویژه در زمان وقوع بحران و بروز اختلافات، خدمات مشاوران و روانشاسان در جامعه را حائز اهمیت دانسته، نسبت به پوشش بیمه‌ای و حل سایر مشکلات صنفی این قشر تاثیر گذار توسط دولت، اظهار امیدواری کرد.

وی با تعبیر از روانشناسان و مشاوران به بازوی توانمند دستگاه قضایی ویاوران پیشگیری، آماری از دستاورد بی نظیر اخیر در کاهش طلاق و دعاوی خانوادگی در اردبیل ارائه داده، افزود: در کنار استفاده از مشاورین در طلاق‌های توافقی، طی ابتکاری در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همه تقاضاهای طلاق به درخواست زوجه یا زوج و همچنین دادخواست های تمکین به مراکز مشاوره ارجاع شد که حاصل آن افزایش چشمگیر آمار سازش در مقایسه با شش سال گذشته بوده است.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در یک سال گذشته و به برکت تلاش مراکز مشاوره و استفاده از مشاوران دینی در کنار روانشناسان، حدود نوزده و نیم درصد از پرونده‌های طلاق به درخواست زوجه و پنج و هفت دهم درصد پرونده‌های طلاق به درخواست زوج قبل از ثبت در محاکم اردبیل کاهش یافته است.

آفاقی افزود: در یک سال گذشته و از زمان اجرای این طرح ابتکاری دادگستری کل استان اردبیل، بیست و دو و هشت دهم درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره، منجر به سازش شده است.

نریمانی دارنده بیشترین رفرنس ایران در پژوهش های علوم انسانی و رئیس این همایش ملی نیز در بخشی از سخنان خود با اظهار اینکه امروز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل یک جایگاه علمی پیدا کرده است، از مدیریت شایسته و همکاری های آن معاونت با دانشگاه محقق اردبیلی به ویژه در حوزه آسیب شناسی اجتماعی و تحقیق و پژوهش قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز