خبرگزاری کار ایران

حجم ذخیره آب سدهای مشهد به کمترین حد در سال های اخیر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۲۳۱

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هم اینک تنها ۱۲ درصد از حجم ذخیره سدهای مشهد آب دارد در حالی که این میزان در مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد و در پایان اردیبهشت ماه امسال ۱۳ درصد بود.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا طاهری افزود: حجم ذخیره سدهای مشهد شامل سدهای طرق، دوستی، ارداک و کارده هزار و ۵۷۲ میلیون متر مکعب است که هم اینک فقط ۱۵۶ میلیون متر مکعب از این حجم آب دارد.

وی اضافه کرد: سد دوستی مهمترین منبع تأمین آب سطحی در این کلانشهر است و در سالهای گذشته تا ۵۰ درصد از حجم آب مصرفی از این منبع تأمین می‌شد اما هم اینک تنها ۱۱ درصد از حجم ذخیره یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعبی این سد آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: سد طرق نیز با حجم ذخیره ۳۲.۸ میلیون مترمکعب، فقط ۶.۰۳ میلیون مترمکعب آب دارد و مخزن ۲۶ میلیون متر مکعبی سد کارده نیز فقط ۵.۸ میلیون متر مکعب آب دارد.

طاهری افزود: حجم مخزن سد ارداک نیز ۳۰.۳ میلیون مترمکعب است که ۸.۵۲ میلیون متر مکعب از حجم این سد آب دارد.

وی ادامه داد: میزان بارندگی نیز در سال آبی جاری از مهر ماه ۱۴۰۱ تا کنون ۷۰ میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل ۵۷ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در سال در مشهد ۲۰۰ متر مکعب است که نسبت به سرانه کشوری زیاد نیست اما با توجه به شرایط تنش آبی در این کلانشهر و کاهش بارندگی‌ها، مدیریت مصرف و اجتناب از مصارف غیرضروری الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز