خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی استان خبر داد؛

صادرات سه میلیون دلاری صنایع دستی قزوین/نداشتن بیمه و تسهیلات ؛ چالش‌ مستمر هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۶۸۷

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: در سال گذشته 3 میلیون و 200 هزار دلار صادرات صنایع دستی داشتیم که به صورت چمدانی و از طریق گمرک صورت گرفت.

سید میثم حصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به تلاش صورت گرفته برای کاربردی کردن صنایع دستی گفت: در چند سال گذشته این موضوع مورد توجه قرار گرفته و هنرمندان به سمت تولیدات کاربردی می‌روند و این شیوه در فروش، توسعه کار و صادرات تاثیرگذار بوده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: برای صادرات بسته بندی محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا چند شرکت از صنایع دستی بازدید کرده و این موضوع مورد تاکید است تا جایی که تمام شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها باید بسته بندی داشته باشند.

وی عنوان کرد: در استان قزوین صنایع دستی متنوعی تولید می‌شود اما سفال، گلیم و چرم از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و بیشتر شناخته شده‌ و دارای برند هستند.

حصاری اظهار کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 746 هنرمند دارای مجوز در اداره صنایع دستی ثبت شده‌اند.

وی درباره مشکلات و چالش‌های هنرمندان این حوزه عنوان کرد: بیمه، تسهیلات و بازار فروش از مهمترین چالش‌های هنرمندان صنایع دستی است؛ البته تا حدودی برای حل آن‌ها پیگیری شده که دریافت تسهیلات از محل تبصره 18، حضور در نمایشگاه‌های مختلف برای معرفی تولیدات و استفاده از بیمه عشایر ازجمله آن‌ها است.

حصاری با اشاره به هفته صنایع دستی گفت: در این هفته برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که برگزاری نمایشگاه سفال و سرامیک، تجلیل از پیشکسوتان و فعالین صنایع دستی و برگزاری بازارچه صنایع دستی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها و کمک به احیای رشته‌های منسوخ شده ازجمله آن‌ها است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز