خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت عمران صدرا:

اعتبارات صدرا از محروم‌ترین نقاط کشور کمتر است/ پیش بینی جمعیت 400 هزار نفری صدرا در افق 1404

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۶۶۳

در جلسه هم‌اندیشی مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت عمران صدرا با نمایندگان مجلس بر احداث زیرساخت‌های خدماتی و عمرانی شهر صدرا متناسب با رشد جمعیت تاکید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت عمران صدرا، مدیرعامل شرکت عمران صدرا در این جلسه برای حل مشکلات مردم شهر صدرا اظهار امیدواری کرد که با پیگیری نمایندگان، حل مشکلات شهر و سرعت تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی شتاب بیشتری بگیرد.

هدی پوربهی با بیان اینکه شرکت عمران صدرا رسالت احداث 22 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن را برعهده دارد، گفت: در افق 1404 با احتساب استقرار این 22 هزار خانوار جمعیت صدرا به بیش از 400 هزار نفر خواهد رسید که باید از اکنون همزمان با ساخت واحدهای مسکونی، پروژه‌های زیرساختی را نیز احداث کنیم. 

مدیرعامل شرکت عمران صدرا به عقب‌ماندگی‌های بسیار در حوزه زیرساخت‌های خدماتی شهر صدرا اشاره و اظهار کرد: شهر صدرا علیرغم تمام تلاش‌های انجام شده به لحاظ برخی امکانات زیرساختی و در حوزه اعتبارات از محروم‌ترین نقاط دوردست کشور نیز محروم‌تر است؛ وضعیت فاضلاب فاز دو شهر صدرا زیبنده این شهر نیست و این مشکلات برای نسل نوین شهرهای جدید کشور قابل تامل است.

 پوربهی تصریح کرد: طبق برآوردهای کارشناسان اگر بخواهیم حداقل امکانات و نیازمندی‌های زیربنایی 200 هزار نفر جمعیت ساکن شهر صدرا را تامین نماییم به 7 همت پول معادل تقریبا 300 هکتار زمین مسکونی خالص نیاز است که معادل 36 سال بودجه سنواتی شرکت عمران صدرا می‌باشد در حالی که بانک زمین این شرکت کمتر از 50 هکتار زمین موجود دارد.

اعتبارات صدرا از محروم‌ترین نقاط کشور کمتر است/ پیش بینی جمعیت 400 هزار نفری صدرا در افق 1404

او ضمن اظهار نگرانی از کمبود شدید مدرسه در شهر صدرا و خطرات رفت و آمد دانش‌آموزان به مدارس شیراز و تحمیل هزینه‌های گزاف به خانواده‌ها گفت: از 22 مدرسه شهر صدرا تامین زمین و ساخت 16 مدرسه دولتی را شرکت عمران صدرا انجام داده است و تامین زمین و مشارکت 50 درصدی در ساخت دو مدرسه دولتی دیگر و همچنین تامین زمین و مشارکت 50 درصدی در ساخت دو هنرستان دخترانه و پسرانه را نیز شرکت عمران صدرا عهده دار است.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت استقرار ادارات دولتی تاکید و اظهار کرد: در راستای یکی از مطالبات مردم، استاندار فارس برای استقرار ادارات در شهر صدرا دستور موکد دادند و شرکت عمران صدرا نیز بیش از 700 هکتار زمین با کاربری خدمات عمومی به اشخاص حقیقی یا حقوقی از جمله ادارات واگذار کرده است که اگر برای ساخت اقدامی انجام نداده باشند قرارد آنان فسخ می‌گردد.

پوربهی تصریح کرد: با توجه به نیاز مردم باید هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام به ویژه در حوزه ورزش تکمیل گردد و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی به پیشتازی شرکت عمران صدرا در ایجاد زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل و برقراری اتصالات شهری اشاره کرد و گفت: شرکت عمران صدرا تاکنون 400 میلیارد تومان در قالب تهاتر برای تامین نقدینگی آزادراه شیراز- اصفهان کمک کرده است و این مبلغ را به 600 میلیارد تومان خواهد رساند و امیدواریم با اتصال آنتنی شهر صدرا به آزادراه شیراز- اصفهان شاهد رونق بیشتر این شهر باشیم.

بازگرداندن مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر عملکرد شرکت عمران صدرا و تخصیص به پروژه‌های عمرانی این شرکت، تدبیر و هم‌اندیشی درخصوص تسریع در تملک اراضی قسمت انتهایی جاده قره‌پیری و اتصال شهر صدرا به شیراز از طریق این جاده، در نظر گرفتن ردیف بودجه برای پروژه‌های بزرگ شهر صدرا از جمله اتصال به ملوسجان از جمله مواردی بود که پوربهی خواستار توجه نمایندگان مردم شیراز در مجلس به آن شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز