خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی:

سازوکار فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی درحال بررسی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۲۳۲

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: سازوکار فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی درحال بررسی است تا تخلفات تبلیغات زودهنگام یا بعد از اتمام مهلت و یا تخلف و تخریب تبلیغاتی را شاهد نباشیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، سیدهادی طباطبایی در نخستین نشست خبری ستاد انتخابات خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: میانگین مشارکت در ادوار انتخابات مجلس در کشور ۵۹ درصد و استان خراسان رضوی ۶۲ درصد بود که باید وضع موجود حفظ شود و تلاش کنیم آن را افزایش داده، در این زمینه و برای مشارکت احزاب، ارتباطمان را با آن‌ها حفظ و جلساتی برگزار ارتباطمان با احزاب را حفظ خواهیم کرد، امیدواریم احزاب نقش خودشان را خوب بازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اولین اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور در خصوص انصراف افرادی است که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند و زمان انصراف و استعفا آن‌ها از ۱۹ خرداد تا ۲۵ خرداد است همچنین مدیرانی که سمت اجرایی (مدیران کل ستادی، استانی، معاونین و فرمانداران و غیره) دارند باید انصراف دهند.در اطلاعیه دوم که وزارت کشور منتشر کرد سمت‌های همتراز‌ را نیز اعلام کرد و باید دید که آیا اعضای علی‌البدل شوراها را نیز‌ شامل می‌شود.

طباطبایی گفت: سازوکار فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی درحال بررسی است تا تخلفات تبلیغات  زودهنگام یا بعد از اتمام مهلت و یا تخلف و تخریب تبلیغاتی را شاهد نباشیم البته هر کدام از این تخلفات در کمیته حقوقی بررسی و به هیئت نظارت اعلام می‌شود و‌ قطعا تاثیرگذار است همچنین شورای نگهبان در مراحل مختلف انتخابات می‌تواند تاثیرگذار باشد و تایید صلاحیت انجام دهد یا ندهد. برای فضای مجازی پیش بینی شده و امیدواریم تاثیر گذاری خوبی داشته باشد که دارد.

وی درخصوص تخلف‌های انتخاباتی تاکید کرد: دخالت مدیران و کارمندان دولت در موضوع انتخابات در وقت اداری صورت می‌گیرد و کسی حق ندارد از امکانات دولتی له یا علیه کسی استفاده کند جلساتی با فرمانداران گذاشته‌ایم و باتوجه به اینکه سلامت انتخابات خط قرمز ما است و اجازه نخواهیم داد یک رای خدشه‌دار یا جابجا شود، راه هرگونه تخلف را بستیم و قانون پیش‌بینی لازم را انجام داده مابراساس قانون این برخورد را می‌کنیم. 

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: به احتمال زیاد بخشی از انتخابات در این دوره مانند دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی الکترونیکی برگزار خواهد شد.به دنبال رفع معطلی مردم در شعب الکترونیکی مانند دوره گذشته هستیم و پیش بینی لازم برای برطرف کردن مشکل معطلی مردم در شعب اخذ رای در دوره کنونی می‌شود.

وی با اشاره به ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی دشمنان و معاندان ناامن کردن مشهد و خراسان رضوی است اما تاکنون با مدیریت این جریانات و کنترل های مرزی در این استان پهناور با ناامنی خاصی مواجه نبوده‌ایم.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت:۱۰۰ هزار عامل اجرایی در انتخابات یازدهم اسفند ماه در این استان آموزش خواهند دید و ساماندهی می شوند تا امنیت و صحت انتخابات را تامین کنند.

طباطبایی درباره خانه احزاب اذعان کرد: در ۶ماهه گذشته جلساتی برگزارشد همچنین مکانی که تحویل خانه احزاب شده از شهرداری پیگیری و تحویل داده شده ،دو‌ محور عمده کاری در ستاد انتخابات را نیز احزاب سیاسی گذاشتیم و اولین آن رقابتی کردن انتخابات و دومین محور مشارکت مردم که مهمترین بحث است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز