خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی عنوان کرد؛

نهضت ملی مسکن در سطح ملی با مشکلاتی مواجه است / روند توسعه مسکن در استان مرکزی مطلوب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۹۳۷

استاندار مرکزی با بیان اینکه برگزاری نشست در خصوص توسعه شهر اراک امری ضروری است، گفت: اقداماتی که در حوزه اراضی مسکونی در محدوده، تغییر کاربری و اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی انجام شده مطلوب بوده و سرعت عمل در این راستا تاحدودی مناسب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای مسکن استان مرکزی، افزود: اما آن بخش که مربوط به توافق و تفاهم‌نامه با سایر دستگاه‌های اجرایی و یا مالکین است، با مشکلاتی مواجه شده که در برخی شهرها از جمله خمین، روند فعالیت به کندی پیش می‌رود و باید فرمانداری به این موضوع ورود کند.

وی با تأکید بر اینکه نشست شورای مسکن هر 2 هفته یکبار باید برگزار شود، ادامه داد: در حوزه مسکن و توسعه شهری به شهرهای جدید استان امیدوار هستیم. در این راستا انتظار می‌رود که سیستم بانکی نیز در این خصوص تعامل و هم‌افزایی لازم را داشته باشد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: شهر جدید امیرکبیر به عنوان نخستین و شاید بزرگترین شهر ویلایی کشور، دارای ظرفیت‌های فوق العاده‌ای است. باید در نظر داشت که فلسفه تشکیل شهرهای جدید به دلیل محدودیت زمین و برخی زیرساخت‌ها در شهرهای بزرگ است.

مخلص‌الائمه در خصوص الحاق زمین به محدوده شهر اراک، تصریح کرد: در این راستا با ایجاد شهرک‌ها با مالکیت خصوصی در مجاورت شهر اراک به عنوان مرکز استان موافق هستیم. اما باید در این فرایند مسیر کارشناسی طی شود.

وی بیان داشت: امید است اراک به طور واقعی به کلانشهر تبدیل شود، چرا که اکنون به دلیل آلودگی هوا در ردیف کلانشهرها قرار دارد، اما به لحاظ مساحت و جمعیت حداقل 400 هزار نفر تا کلانشهر شدن فاصله دارد که این موضوع جز با توسعه شهری تحقق پیدا نمی‌کند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن در سطح ملی با مشکلاتی مواجه است، تأکید کرد: در نشست شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور این مشکلات مطرح شده و به زودی تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده می‌شود.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: وزارت کشور مجری طرح نهضت ملی مسکن نیست، بلکه متولی اجرای این طرح وزارت راه و شهرسازی است و تمام ظرفیت‌ها در اختیار این وزارتخانه است. به عنوان ناظر این طرح همگام و همراه وزارت راه و شهرسازی هستیم و در راستای تحقق و عملیاتی کردن این طرح از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه یک طرح مسئله‌دار بزرگ در حوزه مسکن در مرکز استان وجود دارد که در روزهای آینده تعیین تکلیف می شود، اضافه کرد: در این راستا بین 3 عنصر «زمان»، «هزینه» و «دریافت»، به دلیل بدعهدی‌های پیمانکار عنصر «زمان»، مبنا قرار گرفته است، اما نسبت به 2 عنصر دیگر نیز حساسیت‌های لازم وجود دارد.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه روند توسعه مسکن در این استان مطلوب نیست و باید تمام ظرفیت‌ها در راستای سرعت‌بخشی به این حوزه به کار گرفته شود، گفت: عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در حوزه توسعه مسکن مناسب است، اما برخی نهادها تعامل و همکاری لازم را در این زمینه ندارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز