خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

اعلام محدودیت مصرف برق برای صنایع خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۸۳۲

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صاحبان صنایع کوچک و متوسط در این استان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه، ملزم به اعمال محدودیت مصرف برق به مدت ۱۲ ساعت در طول هفته هستند.

به گزارش ایلنا از مشهد، ناصر بهزاد افزود: ۱۲ ساعت مدیریت مصرف برق طبق برنامه ریزی قبلی و با اعلام به واحدهای صنعتی مستقر در داخل و خارج از شهرک صنعتی خراسان رضوی برنامه ریزی شده است که در این مدت برق واحدها به طور کامل قطع نشده و فقط محدود می‌شود.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی مطولی که با هماهنگی وزارت نیرو و وزارت صنعت معدن و تجارت انجام گرفته؛ امسال "پیک سایی" داریم به این معنا که کمترین مصرف برق در حوزه صنعت در زمان اوج بار خواهیم داشت، در این راستا با برگزاری نشستهای هماهنگی که با محوریت بخش خصوصی در حوزه توزیع برق در حال انجام است، تلاش خواهیم کرد اعمال مدیریت مصرف همان ۱۲ ساعت به صورت یک روز در هفته از ساعت ۱۱ ظهر تا ۲۳ شب اعمال شود.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: این امکان برای صاحبان صنایع کوچک و متوسط استان فراهم شده است که هر واحد فعالیت خود را طی یک روز در هفته تعطیل کند یا شیفت شب را اضافه کند، از آنجا که محدودیت مصرف برق برای صاحبان صنایع در سال گذشته بیشتر بوده، برنامه های حوزه توزیع برق افزایش یابد تا فشار زیادی روی بخش صنعت نیاید تا حداقل محدودیت در مصرف برق برای واحدهای صنعتی اعمال شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد مزبور قابل تغییر است اما فعلا توافق اولیه بر روی این موضوع بوده که اعمال مدیریت مصرف برق به صورت یک روز در هفته از ساعت ۱۱ ظهر تا ۲۳ شب باشد تا به جای آن روز جمعه فعالیت داشته باشند.

بهزاد اضافه کرد: هر شهرک صنعتی برنامه های مدیریت مصرف برق را به صورت مجزا برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط خود برنامه ریزی می کند، لذا ممکن است برنامه یک شهرک صنعتی با شهرک دیگر متفاوت باشد، گروهی نیز تشکیل شده است که به صورت مداوم شرایط را پایش می‌کند.

وی اظهار داشت: ۱۹۰ واحد صنعتی از بین صنایع کوچک و متوسط خراسان رضوی از دیزل ژنراتور برخوردار هستند که طبق توافق انجام گرفته، سوخت آنها توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی تامین می شود.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص ورود واحدها به تولید برق از طریق نیروگاه انرژی خورشیدی گفت: ایجاد نیروگاه و توسعه آن هزینه بالایی دارد اما تعدادی از واحدهای صنعتی استان مجوز برای راه اندازی آن را دریافت کرده اند اما سرمایه گذاری در این زمینه زمان بر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز