خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا از یاسوج:

تولد 212 نوزاد و مرگ 99 نفر در باشت / ابوالفضل و فاطمه در صدر اسامی انتخابی باشتی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۶۵۲

رئیس اداره ثبت احوال باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد متولدین یک سال گذشته در این شهرستان را ۲۱۲ نوزاد عنوان و اظهار داشت: در این مدت همچنین، ۹۹ نفر در شهرستان باشت فوت کرده اند.

"غفار مرادی نژاد" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج، از ثبت ۱۲۱ مورد ازدواج و ۴۰ طلاق طی یک سال گذشته در شهرستان باشت هم خبرداد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، نام ابوالفضل و فاطمه بیشترین فراوانی را در بین اسامی نوزادان این شهرستان داشته است.

وی گفت: در این مدت به ترتیب نام‌های حسین، کارن، آرسام، امیرعلی و هیراد بیشترین نام‌هایی بوده که در شهرستان باشت از سوی خانواده‌ها برای پسران انتخاب شده است.

مرادی نژاد، پرطرفدارترین نام‌های انتخاب شده برای دختران باشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد را هم به ترتیب رستا، آوینا، زهرا، نیلا، آوا و نیکا ذکر کرد.

رئیس اداره ثبت احوال باشت افزود: اسامی مُجاز بر روی سایت سازمان ثبت احوال به آدرس https://www.sabteahval.ir/ و هم بصورت کتبی که با عنوان فرهنگ نام و نام‌گزینی در اداره موجود است، مشخص شده و افراد می‌توانند اسامی خود را براساس آن انتخاب کنند که بدون استثنا پذیرفته می‌شود.

مرادی نژاد گفت: اگر اسمی در سامانه و کُتب سازمان ثبت احوال موجود نباشد اما لغتی اصیل در فرهنگ ایرانی باشد می‌تواند با مراجعه به مرجع‌های معتبر فرهنگ دهخدا و مُعین برای اسامی فارسی و مشورت با مشاور اسم سازمان، مُستندات لازم را به کمیته نام سازمان ارائه بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز