خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

آزاد سازی 5.5 هکتار از بستر رودخانه‌های استان مرکزی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۴۴۷

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: سال گذشته در فرایند اولین آزادسازی سراسری بستر رودخانه‌ها، 5.5 هکتار از بستر رودخانه‌های این استان از تصرف آزاد شد.

به گزارش ایلنا، میترا جودکی افزود: در راستای آزادسازی بستر رودخانه کرهرود اراک در مسیر روستاهای حسین‌آباد و بغدادی به طول 9 کیلومتر 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، هزینه صرف شد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز آزادسازی بستر رودخانه‌های استان مرکزی در برنامه شرکت آب منطقه‌ای پیش‌بینی شده و برای انجام آن در شهرستان‌های اراک، شازند، زرندیه، تفرش و آشتیان 13 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی اظهار داشت: همچنین در سال جاری آزادسازی بستر رودخانه‌های فرعی این استان نیز به صورت موردی عملیاتی می‌شود و فرایند آن اجرایی خواهد شد.

جودکی با بیان اینکه 113 رشته اصلی رودخانه در استان مرکزی وجود دارد که 100 کیلومتر در داخل شهرهای استان جریان دارند، تصریح کرد: 2800 کیلومتر تغییر بستر و حریم رودخانه اولویت شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی در سال جاری است.

وی به حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش‌های مختلف اشاره کرده و بیان داشت: 92 درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، 3.5 درصد در بخش صنعت و 4.5 در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز