خبرگزاری کار ایران

رئیس دامپزشکی سبزوار خبر داد؛

ایمن سازی بیش از هزار قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۵۹۳

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: ۱۱۰۶ قلاده سگ صاحبدار در شهرستان سبزوار بصورت رایگان علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، برات الله زیدآبادی اظهارداشت: به منظور پیشگیری و کنترل بیماری هاری که از بیماریهای مشترک بین انسان و دام است واکسیناسیون سگ های صاحبدار مطابق دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور،  با همکاری بخش خصوصی دامپزشکی انجام می شود.در همین راستا از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۰۶ قلاده سگ گله و صاحبدار  بصورت رایگان علیه بیماری هاری واکسینه شدند که ۶۰ درصد پیش بینی سالیانه محقق شده است.

وی در ادامه بیان کرد: طرح واکسیناسیون سگ های صاحبدار علیه بیماری هاری تا پایان سال در دستور کار این شبکه قرار دارد.

زیدآبادی اظهار داشت: با توجه به اهمیت پیشگیری و مبارزه با بیماری هاری ، در زمان واکسیناسیون در روستا ها با آموزش چهره به چهره به دامداران مطالبی در خصوص بیماری های دامی  به ویژه بیماری هاری و نحوه انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری عنوان می شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین کسانی که در معرض خطر و ابتلا به بیماری هاری هستند، خود صاحبان این حیوانات هستند لذا این افراد علاوه بر واکسیناسیون، می بایست  نسبت به ویزیت و چکاپ دوره‌ای حیوانات خود توسط دامپزشکان اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز