خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور:

مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم‌الاجراست / قانونگذار به جایی رسیده که مشکلات بخش خصوصی باید برطرف شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۳۲۸

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم‌الاجراست و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به اجرای مصوبات این ستاد در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر آقاعلیخانی در نشست با تولیدکنندگان استان مرکزی در اراک، افزود: به هیچ‌وجه در وزارت صمت پذیرفتنی نیست که مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرا نشود، حتی اگر بار مالی داشته باشد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و همچنین دستگاه‌های نظارتی نیز اگر نسبت به مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید صحبتی دارند باید مستقیم با دبیرخانه این ستاد در استان یا وزارت صمت مکاتبه کنند.

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور اظهار داشت: دادستان کل کشور اعلام کرده است، مصوباتی که از ستاد اجرا نمی‌شود، باید توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه مؤاخذه شوند. اگر مصوبات ستاد مذکور اجرایی نشود به طور حتم فرایند قضایی صورت می‌گیرد.

آقاعلیخانی تصریح کرد: تاکنون با برخی دستگاه‌های اجرایی که برای واحدهای تولیدی مانع ایجاد کرده‌اند، کنار آمدیم و مسائل را تحمل کردیم. اما از سال جاری یک تا 2 واحد از این واحدها به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

وی بیان داشت: ستاد رفع موانع تولید، مانیتور مشکلات کشور است و می‌بیند که چه بلایی بر سر بخش خصوصی می‌آید و چگونه این بخش در حال آب شدن است. در این راستا سال گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، 85 مصوبه عملیاتی شد و در دبیرخانه ستاد نیز 102 مصوبه اجرایی شده است.

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور تأکید کرد: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و در این شرایط قانونگذار به جایی رسیده که مشکلات بخش خصوصی باید برطرف شود. بر این اساس تمام ظرفیت خود را در این راستا به کار گرفته است.

آقاعلیخانی ابراز داشت: فضا باید برای فعالیت بخش خصوصی و حمایت از آن بیش از گذشته فراهم شود تا این بخش توسعه یابد. همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه حمایت از صنایع را برعهده دارد و باید در حوزه تولید هر چه انرژی دارد وارد میدان کند.

وی اضافه کرد: ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور آمادگی دارد تا 2 نشست ویژه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان مرکزی برگزار کند. این استان زیرساخت‌های خوبی در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی دارد که امکان شکل‌گیری مجدد آنها وجود ندارد، بنابراین باید مورد حمایت قرار گیرند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز