خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد:

آغاز برداشت گندم و جو از مزارع گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۸۱۴

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان: برداشت گندم و جو از مزارع گیلان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، ابراهیم اکبرزاده با اشاره به آغاز برداشت گندم و جو در ۱۹ هزار هکتار از مزارع استان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۵ هزار تن گندم و جو در گیلان از مزارع برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: امسال در ۱۲ هزار هکتار از مزارع استان ارقام مختلف گندم و حدود ۶ هزار و ۱۹۳ هکتار ارقام مختلف جو به صورت دیم کاشته شد.

وی با بیان اینکه برداشت گندم و جو هر سال از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۵ هزار تن گندم و ۸ هزار و ۵۰۰ تن جو به ارزش بیش از ۳۲۷ میلیارد تومان از مزارع گیلان برداشت شود.

اکبرزاده با اشاره به اینکه شهرستان رودبار بزرگترین تولید کننده گندم و جو در گیلان است، گفت: در مناطق کوهستانی شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، آستارا، رودسر، املش و سیاهکل هم گندم و جو کشت می‌شود.

وی تصریح کرد: ۷۵ درصد از کشتزار‌های گندم و جو در گیلان در مناطق ییلاقی و ۲۵ درصد از آن در مناطق جلگه‌ای استان قرار دارند.

ارقام عمده کشت شده گندم در استان شامل ارقام بومی و اصلاح شده کوهدشت، ریژاو و آذر ۲ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز