خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان:

پروژه کف‌سازی راسته قیصریه در بازار تاریخی قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۶۹۱

معاون میراث‌فرهنگی قزوین از آغاز عملیات عمرانی پروژه کف‌سازی و سکوسازی راسته قیصریه در مجموعه بازار تاریخی قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، احسان نورانی با اعلام این خبر گفت: این پروژه با مشارکت سازمان نوسازی‌‍‌ و‌‍ بهسازی شهرداری قزوین و مالکان حجره‌ها تحت نظارت کارشناسان فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درحال انجام است.

معاون میراث‌فرهنگی استان اظهار کرد: این طرح که با توجه به درخواست‌های مکرر کسبه بازار قیصریه مبنی بر ساماندهی کف‌فرش بازار آغاز شده، شامل اصلاح شیب‌بندی کف بازار، اجرای کف‌سازی به‌صورت سنگ فرش و سازگار با مصالح بنای تاریخی، اجرای سکو جهت هم‌سان‌سازی ورودی حجره‌ها، ایجاد نظم بصری و ایجاد بسترهای تاسیساتی مناسب می‌شود.

وی با اشاره به اقدام‌های مرمتی صورت‌گرفته در این بنا در سال‌های گذشته یادآور شد: سبک‌سازی دو چشمه طاق، برداشت بافت فرسوده و خطرساز آجری از طاق‎ها و تویزه‎ها، اجرای مجدد طاق و تویزه مطابق با الگوی قبلی، بام‎سازی، ترمیم و مقاوم‌سازی بخشی از ضلع شرقی ورودی راسته، ایزولاسیون بام، استحکام‌بخشی طاق‎ها، حفظ و تثبیت آثار موجود و غربالگری قسمت‌هایی از خاک بام از جمله اقدام‌های مرمتی است که توسط این اداره‌کل در سال‌های گذشته اجرا شده است.

این مسئول یادآور شد: راسته قیصریه یکی از بخش‌های مجموعه بازار تاریخی قزوین و از بازوهای اصلی اقتصادی این مجموعه باشکوه است که از معماری زیبا و اصیلی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز