خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی مطرح شد؛

انتخابات سال جاری در 2 بُعد اداری و محتوایی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۵۵۵

استاندار مرکزی گفت: انتخابات سال جاری در 2 بُعد اداری و محتوایی برگزار می‌شود که بُعد محتوایی آن به مشارکت حداکثری و رقابت سالم ختم می‌شود و همگان وظیفه دارند تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی، افزود: در راستای بهبود هرچه بیشتر اعتماد عمومی، متولیان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی باید تمام تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم و بدون حاشیه به کار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی دخالت‌ها در فعالیت‌های اجرایی استان مرکزی در فضای انتخابات تشدید شده و برخی از این دخالت‌ها غیرقانونی است، باید فرمانداران استان از اینگونه مسائل در شهرستان‌ها جلوگیری کنند تا فضای انتخابات به مسائل حاشیه‌ای آلوده نشود.

استاندار مرکزی اظهار داشت: هیئت‌های اجرایی استان مرکزی باید به وظایف خود در برگزاری انتخابات سالم و پرشور عمل کنند. زیرا برخی سال‌ها به این موضوع به صورت تشریفاتی عمل شده‌ است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: فرمانداران و متولیان انتخابات در استان مرکزی باید از انجام هرگونه عملی که سوءاستفاده بدخواهان نظام اسلامی و کاهش مشارکت مردم را به همراه دارد خودداری کنند.

وی بیان داشت: تشخیص ورود افراد به مجلس شورای اسلامی به عهده مردم است و به حوزه اجرایی انتخابات استان مرکزی مربوط نمی‌شود. متولیان اجرایی استان تنها باید زمینه برگزاری انتخابات پرشور و سالم را فراهم کنند.

استاندار مرکزی تأکید کرد: انتخابات سال جاری میادین هماورد مردم و نظام با دشمنان است و تمامی مردم و مسئولان باید 4 اصل مهم شامل امنیت، سلامت، رقابت سالم و مشارکت حداکثری را در این فرآیند ملی در دستور کار خود قرار دهند.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: متولیان انتخابات باید از ورود و همچنین تخریب در فضای سیاسی استان مرکزی جلوگیری کنند، زیرا این موضوع پرهیز شایستگان از ورود به انتخابات را به همراه دارد.

وی بر حضور شایستگان در انتخابات سال جاری تأکید داشته و اضافه کرد: برای برگزاری انتخابات سالم باید تلاش شود شایستگان وارد انتخابات شده و در این فضا احساس امنیت و آرامش کنند.

استاندار مرکزی همچنین گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، با احتساب همه‌پرسی‌ها 40 انتخابات در سطح کشور برگزار شده که سال جاری چهل و یکمین انتخابات در سطح کشور و استان مرکزی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: آسیب‌شناسی انتخابات در سال‌های گذشته باید در دستور کار فرمانداران و عوامل اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری قرار گیرد.

بهنام نظری افزود: امانت‌داری در برگزاری انتخابات و همکاری با هیئت‌های نظارت در دستور کار عوامل اجرایی انتخابات استان مرکزی قرار دارد زیرا هیئت‌های اجرایی و نظارت 2 بال یکدیگر برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور به شمار می‌روند.

وی به فرایندهای برگزاری انتخابات سال جاری اشاره داشته و ادامه داد: بر اساس برنامه‌های انجام شد، مقرر است حوزه‌ها و صندوق‌های اخذ رأی به گونه‌ای مستقر شوند که مردم بتوانند با کمترین مشکل در انتخابات حضور داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: رأی‌گیری در برخی از حوزه‌های انتخابیه استان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و نیاز است دستگاه‌های مربوطه از آمادگی کامل برای این فرآیند مهم برخوردار باشند.

در پایان این جلسه احکام متولیان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توسط استاندار مرکزی صادر شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز