خبرگزاری کار ایران

در راستای تحقق هوای پاک؛

وسایل نقلیه فرسوده در شیراز جایگزین می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۳۴۵

مصوبه شورای اقتصاد در خصوص طرح « حمل و نقل درون شهری عمومی و پاک » با هدف کاهش مصرف سوخت و بهبود هوای پاک در کلانشهر شیراز در مسیر اجرا قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز؛ با توجه به تصویب «طرح حمل و نقل درون‌شهری عمومی و پاک» به درخواست مشترک وزارت کشور و نفت و به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشورتوسط شورای اقتصاد، طی برگزاری جلسه و مذاکرات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی وسایل نقیله فرسوده، در نهایت کاهش مصرف سوخت و تحقق هوای پاک در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش مصرف سوخت از طریق نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری فرسوده و جایگزینی با ناوگان برقی پایه گازسوز و گازوییل‌سوز براساس مفاد قانون هوای پاک، توسعه به‌کارگیری شیوه‌های حمل و نقل اشتراکی دوستدار محیط زیست از جمله موتورسیکلت برقی و دوچرخه اسکوتر و کاهش انتشار آلاینده‌های محیط زیست و بهبود کیفیت هوای کلانشهر شیراز خواهد بود.

هادی شه دوست شیرازی ابراز داشت: شهرداری شیراز و معاونت حمل و نقل و ترافیک با استفاده از ظرفیت های قانونی در زمینه بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، نیمه عمومی و پاک به عنوان یک سرمایه گذار در این طرح به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی می‌پردازد.

معاون شهرداری شیراز اضافه کرد: در این طرح جایگزینی ۱۶ هزار دستگاه اتوبوس شهری دیزلی فرسوده با اتوبوس‌های شهری پایه گازسوز و گازوییل‌سوز، جایگزینی ۳۰ هزار دستگاه مینی‌بوس شهری فرسوده، جایگزینی ۱۶۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده با تاکسی و ون پایه گازسوز و برقی و در عین حال ۱۲۰ هزار دستگاه موتورسیکلت‌کار فرسوده با موتورسیکلت برقی و ۲۰ هزار دستگاه دوچرخه برای کل کشور مدنظر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز