خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان خبر داد؛

ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از ظرفیت بخش تعاون در روستاهای گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۲۸۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: استفاده از ظرفیت و توانایی های بخش تعاون در روستاها، منجر به ایجاد اشتغال پایدار و رونق آن می‌شود.

به گزارش ایلنای گلستان، حسینعلی خواجه مظفری در جلسه انعقاد تفاهم نامه این اداره کل با  اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: کمک به ایجاد اشتغال پایدار، استفاده از ظرفیت و توانایی های بخش تعاون در روستاها، بهره مندی از نیروی کار، مهارت و تخصص در روستاها، استفاده از ظرفیت های شغلی موجود در روستاها، بالا بردن منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی(اجرای عدالت اجتماعی)، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد بستر مهاجرت معکوس به روستاها از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه است. 

وی بیان داشت: فرهنگ سازی و ترویج روحیه تعاون در جوامع محلی روستایی  از طریق آموزش عمومی و تخصصی تعاون و اجرای دوره ها و کارگاه های کاربردی از موارد بسیار مهمی است که با انعقاد این تفاهم نامه به دنبال آن هستیم. 

خواجه مظفری یکی از مشکلات عممده تعاونی‌ها را، بحث تامین تضامین معرفی کرد و گفت: تضامین بانکی مورد نیاز تعاونی‌های روستا تعاون را از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون پیگیری و به نتیجه خواهیم رساند. 

وی اظهار داشت:  مشاوره تخصصی و نظارت در فرایند اجرایی طرح روستا تعاون(قبل، حین و بعد تشکیل) را انجام می‌دهیم و با پرداخت تسهیلات از طریق بانک توسعه تعاون در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه، از آنها حمایت می‌کنیم. 

وی تاکید کرد: با همکاری اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان، موضوع ایجاد بازارچه‌های محلی برای فروش محصولات تعاونی‌های روستا تعاون در روستاها و حمایت از مشاغل پشتیبان و مشاغل خانگی در قالب تشکل‌های تعاونی روستایی را محقق خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز