خبرگزاری کار ایران

رئیس صمت لرستان:

۵۰ کارگاه فعال تولید فرش دستباف در استان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۱۰۲

رئیس صمت لرستان گفت: ۵۰ کارگاه فعال تولید فرش دستباف در لرستان وجود دارد که ظرفیت خوبی برای ارتقای تولید و حضور در بازارهای جهانی است.

به گزارش ایلنا ، بهمن جعفری در جمع تولیدکنندگان فرش دستباف بروجرد که با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: فرش دستباف یک مزیت مطلق کشور است وتنها کالایی محسوب می‌شود که ایران رتبه برتر را در بازارهای جهانی دارد.

وی افزود: از جمله مشکلات بافندگان فرش دستباف ر لرستان، نداشتن سرمایه، بیمه، امکان زنجیره ارزش و تولید در است که از پشم تا فرش و با توجه به اقداماتی که از قبل بوده می‌طلبد که اقداماتی موثری جهت حفظ این صنعت صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: فرش دستباف از صنایع خاص لرستان محسوب می‌شود، درخواست داریم مبلغی از محل کمک‌های فنی اعتباری اختصاص داده شود تا کارگاه‌های فعال تولید فرش رونق بیشتر بگیرد.

جعفری افزود: کارگاه‌های تولید فرش دستباف لرستان نیاز به اختصاص سهمیه بیمه تامین اجتماعی دارند.

وی اضافه کرد: برای ارتقای حرفه فرش دستباف نیاز به اعتباری معادل یک میلیارد تومان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان  گفت: بافندگان فرش دستباف لرستان نیاز به تقویت صادرات، تامین مواد اولیه و حلقه آخر بازار فروش است که با رویکرد صادرات است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز