خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین عنوان کرد؛

ثبت ۱۳۳۳ شکایت توسط ۲۴ قزوینی / مجموع آمارها نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۰۳۶

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برای نخستین‌بار در استان قزوین افراد کثیرالشکوائیه را شناسایی کردیم که در این حوزه ۲۴ نفر شناسایی شدند که یک‌هزار و ۳۳۳ فقره شکایت داشتند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادسرای قزوین، حسین رجبی در همایش نقش سرمایه انسانی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه که در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: چارت سازمانی دادسرای کل استان ۵۱ درصد خالی است و با وجود همین خالی بودن چارت دادسراها در سال گذشته به ۲ هزار پرونده متهمان اغتشاشات رسیدگی کردیم و همکاران ما در واحد جزایی تا ساعت ۲:۳۰ شب پیگیر امور بازداشت‌شدگان بودند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه نتوانستیم به همکاران اضافه‌کار بدهیم، اضافه کرد: در ضمن موجودی تعداد پرونده‌ها در دادسرای مرکز استان قزوین ۵ هزار درصد کاهش یافته است، این آمار در حالی ثبت شد که حدود ۱۳ یا ۱۴ نفر از دادیاران از دادسرای قزوین رفته بودند.

وی از کاهش ۹۳ درصدی پرونده‌های کثیرالشاکی خبر داد و گفت: همچنین تعداد پرونده‌های معوق ۶۸ درصد کاهش پیدا کرده است. 

رجبی ادامه داد: اگر این آمار را در کل کشور احصا کنیم، آمار نگران‌کننده‌ای ایجاد می‌شود و برخی افراد در دستگاه قضایی مطالبی را مطرح می‌کنند و حق نداشته‌ای را به ویژه در حوزه کیفری می‌خواهند بگیرند، برای این باید فکری کرد و راهکاری برای آن در نظر گرفت.

دادستان مرکز استان قزوین از یک‌هزار فقره بازدید از مراکز قضائی استان قزوین در راستای حقوق عامه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱۰ طرح در حوزه حقوق عامه در مجموعه دادسرای قزوین اجرا می‌شود.

رجبی تعیین‌تکلیف ۶ هزار دستگاه موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌ها را از اقدامات بزرگ دستگاه قضائی استان در حوزه احیای حقوق عامه دانست و تصریح کرد: ۵ هزار دستگاه دیگر باقی‌مانده که ظرف سال جاری تعیین‌تکلیف خواهند شد. در ضمن به پلیس راهور دستور دادیم که در تصادفات رانندگی از توقیف خودرو پرهیز کنند و به همین ترتیب ۴۶ درصد ورود خودروها به پارکینگ کاهش یافت.

وی یادآور شد: یکی از اقدامات در تحقق شعار سال یعنی رشد تولید بانک‌های خصوصی را نسبت به بازگرداندن سود مرکب به واحدهای تولیدی ملزم کردیم و به این ترتیب ۴۳ میلیارد تومان از سرمایه شرکت‌های تولیدی اعاده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز