خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد؛

تشکیل کارگروه رسیدگی به پرونده‌های مسن در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۹۰۷

رئیس کل دادگستری لرستان از تشکیل کارگروه رسیدگی به پرونده‌های مسن در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری  در بازدید از حوزه قضایی شهرستان سلسله با بیان اینکه قوه قضاییه پنج ماموریت دارد که برای ستاد تا صف این ماموریت‌ها مشخص شده و در نهایت ملاک ارزیابی آمار عملکرد است، اظهار کرد:  اجرای سندهای بالا دستی، برنامه‌های که از سوی قوه قضائیه تدوین شده و از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ می‌شود که مهمترین آن برنامه عملیاتی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه طرح تحول و تعالی مبنای دقیقی از اجرای برنامه‌ها را برای ما مشخص می‌کند، عنوان کرد: قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری بخشی از کار ماست که باید تمام تلاش خود را در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب به کار گیریم.

شهواری بیان کرد: در برنامه عملیاتی چند برنامه مهم داریم که ملاک ارزیابی در امسال بر اساس همین موارد است و اتقان آرا یکی از موارد مهم برنامه‌های عملیاتی و مورد تاکید مسئولان قضایی است.

وی تصریح کرد: کاهش پرونده‌های مسن جزء برنامه‌های عملیاتی است و یکی از ملاک‌های ارزیابی، پرونده‌های مسن است که باید مورد توجه همه روسای حوزه‌های قضایی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: کارگروهی برای رسیدگی به پرونده‌های مسن تشکیل شده تا به قضات درگیر با این پرونده‌ها مشاوره دهد.

شهواری افزود: باید بر قرارهای منتهی به بازداشت نظارت جدی انجام شود چون این موضوع کاهش چشمگیر زندانیان را در پی دارد و از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی به خانواده‌ها و زندان جلوگیری می‌کند.

وی به لزوم نظارت مستمر و روزانه بر قرارهای بازداشت تاکید کرد و گفت: سیاست‌های ابلاغی، اسناد بالادستی، منویات رئیس قوه قضائیه، فرامین مقام معظم رهبری و همه این‌ها باید به رضایتمندی ارباب رجوع ختم شود و اگر رضایتمندی مردم را به دنبال نداشته باشد کارهای ما تاثیری نداشته است.

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع یک مسئله‌ای بسیار مهم است که روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها باید به مکاتبات مردمی که از سوی مرکز استان و نیز قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود توجه ویژه داشته باسند و پاسخ قانع کننده و به موقع دهند.

شهواری گفت: مدیران قضایی استان لرستان باید پاسخگوی مردم باشند همچنین مسئله آمار عملکرد مطالبه مسئولان عالی قوه قضائیه است که باید بر آن نظارت دقیق و جدی شود.

وی تصریح کرد: شورای حل اختلاف یک ظرفیت است که قانون گذار به وجود آورده تا هم صلح و سازش داشته باشیم و هم ورودی پرونده‌ها به دادگستری و دادسرا را کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز