خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

پتروشیمی ایلام از صنایع مهم کشور است که نقش مهمی در کاهش بیکاری استان دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۵۶۹

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایلام یکی از استان‌هایی است که به رغم برخی محرومیت‌ها دارای ظرفیت‌های بزرگی است، در چنین شرایطی، شرکت‌های مهمی چون پتروشیمی، در حوزه اشتغالزایی می‌توانند مهم و تاثیرگذار باشند.

به گزارش ایلنا، مهدی مسکنی با حضور در ایلام و در‌ جریان بازدید از واحدهای الفین، سولفورزدایی و پلی‌اتیلن پتروشیمی ایلام گفت: با توجه به وجود نیروهای متخصص و دانش‌آموخته در حوزه پتروشیمی ایلام و ارغوان گستر با اشتغال برای بیش از ۲ هزار و ۷۵۰ نفر سهم قابل توجهی در اشتغال استان داشته است که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی ایلام از صنایع مهم و تاثیرگذار کشور است که نقش مهمی در کاهش بیکاری استان دارد، افزود: شهروندان ایلامی از صنایع بزرگ انتظار دارند که سهم قابل توجهی از بیکاری جوانان آنها را مرتفع کند و به همین دلیل انتظار به حقی است. شرکت‌های مادر باید به سمت احداث پروژه‌های جدید و درآمدزاد باشند تا بتوانند با فعال کردن این پروژه‌ها تعدادی از جوانان مستعد این دیار را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه خانه یکی از نیازهای اساسی برای قشر کارگر است، اضافه کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده است تا با مشارکت و حمایت شرکت های بزرگی چون پتروشیمی که در کانون اولیه حمایت این طرح هستند برای کارگران منازل مسکونی بسازیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از تلاش‌های صورت گرفته در امر تولید و اشتغال در پتروشیمی ایلام، ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در ارتباط کارگر و کارفرما ممکن است بحث جدل‌هایی هم پیش بیاید، این وزارت‌خانه از تمام توان خود در جهت رفع و برطرف شدن مسائل کارگری پیرامون واحدهای تولیدی استفاده خواهد کرد.

بهزاد یاری رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام هم در این بازدید با تشریح اقدامات انجام شده و روند تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام گفت: این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی غرب کشور سالانه ظرفیت تولید حدود یک‌ میلیون تن محصول را دارا است.

یاری به ظرفیت تولید پلی‌اتیلن سنگین به میزان ۳۵۰ هزار تن و اتیلن به میزان ۴۵۰ هزار تن اشاره کرد و افزود: بنزین پیرولیز و پروپیلن از دیگر محصولات تولید شده در این مجتمع عظیم صنعتی هستند.

وی ادامه داد: در پتروشیمی ایلام بیش از ۲ هزار نفر مشغول کار هستند که بیش از ۹۰ درصد این افراد بومی استان هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شرکت در نشست تعاون‌گران و مدیران بخش تعاون استان‌های غرب کشور به ایلام سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز