خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

شناسایی ۴۰ چاه آب کشاورزی برای حل کمبود آب درگرگان/ رشد اقتصادی گرگان با توسعه گردشگری 

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۵۱۷

فرماندارگرگان گفت: شهرگرگان ۲۵۰ لیتر برثانیه کمبود آب شرب دارد و درچند وقت اخیر کارشناسان ۴۰ چاه آب کشاورزی برای شرب مناسب است شناسایی کردند و تلاش داریم کمبود آب را برطرف کنیم.

عیسی پایین محلی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: درحال حاضر شهر گرگان ۲۵۰ لیتر برثانیه کمبود آب شرب دارد و خرید آب از بخش کشاورزی، راهکار حل مشکل کم‌آبی گرگان است.گرگان جزو ۲ شهر ایران است که تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز ساکنان آن‌ از چاه تامین می شود.

وی ادامه داد: کارشناسان ۴۰ چاه آب کشاورزی که از نظر علمی برای آب شرب مناسب بود که نزدیک شبکه آب باشد شناسایی کردند که امیدواریم با مالکان ۲۰ عدد از این چاه آب به توافق برسیم. درحال تلاش هستیم مشکل کمبود آب را هرچه سریعتر برطرف کنیم.

پایین محلی بیان کرد: درسال گذشته در گرگان ۱۷ میلیارد تومان سهمیه وام مشاغل خانگی بود که تعههد اشتغال ما ۶ هزار و ۶۰۰ نفر بود ولی توانستیم برای ۷ هزار و ۱۶۰ نفر  ایجاد اشتغال کنیم.باید منابع حوزه تسهیلات بانکی در بخش اشتغال را به کسانی که توان مهارت و کارآفرینی دارند هدایت کنیم.

وی گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان حدود ۵۰۰ نفر از شهر گرگان برای گرفتن تسهیلات که مشکل تولیدی، بنگاه های راکد و نیمه راکد داشتند برای گرفتن وام ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۴۰ پرونده اولویت دار بودند که ما برای استانداری ارسال کردیم.

وی تصریح کرد: باید زیرساخت‌های خوبی را برای حضور و ماندگاری مسافران و گردشگران درگرگان فراهم کنیم که تاکنون اتفاق نیافتاده است و بخش خصوصی برای توسعه گرگان وارد میدان شود.گرگان ظرفیت گردشگری متعددی از جمله بافت تاریخی و آثار به جامانده از شهر باستانی استرآباد دارد. 

وی بیان کرد: برای جذب سرمایه‌گذاران همه تلاش کنند و ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌تواند امکان دستیابی به درآمد پایدار را برای شهرگرگان فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: بوروکراسی‌های طولانی اداری موجب توقف برخی سرمایه‌گذاری‌ها در گرگان  می شود و باید کارگروه تسریع امور سرمایه‌گذاران به‌منظور تسریع برنامه‌های توسعه‌ای گرگان تشکیل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز