خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

فاصله ۲۰ سال عقب‌ماندگی در لرستان باید با کار جهشی جبران شود / راه‌اندازی تعاونی مسکن کارگری در رومشکان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۵۰۵

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فاصله ۲۰ سال عقب‌ماندگی در لرستان باید با کار جهشی جبران شود

به گزارش خبرنگار ایلنا از لرستان، مهدی مسکنی در جلسه شورای اداری شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری رومشکان برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های منطقه زاگرس را به خوبی می‌شناسم و باید دست به دست هم دهیم و از این ظرفیت‌ها بهره‌وری لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قیمت کارگر در جنوب کرمان گرانتر از تهران است و یکی از دلایل آن نبود نیروی کار به ویژه نیروی کار ماهر است، افزود: در لرستان به ویژه کوهدشت و رومشکان نیاز داریم کار و باید به سوی کسب مهارت‌ها حرکت کنیم.

معاون وزیر بیان کرد: برای شهرستان رومشکان ۵۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده اما جذب نشده است چون الزامات بانکی وجود دارد و باید برای این امر مردم را آموزش دهیم.

مسکنی گفت: در دولت ادبیات ما با مردم تفاوت دارد و باید با زبان مردم سخن بگوییم تا آنها آموزش ببینند که چگونه از تسهیلات استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای شهرستان رومشکان که به عنوان پایلوت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انتخاب شده است، افزود: با توجه به اینکه بالاترین نرخ بیکاری در کشور مربوط به لرستان بوده و رتبه اول تا سوم کشور قرار دارد و در لرستان نیز بالاترین نرخ بیکاری مربوط به رومشکان است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه در این شهرستان یک کارخانه یا واحد تولیدی بزرگ وجود ندارد و باید دولت‌های قبلی سرمایه‌گذاری لازم را می‌کردند، افزود: هم اکنون کشت و صنعت خرم‌آباد ۷۰۰ کارگر ثابت دارد و می‌شد کارهایی نظیر این مجتمع در شهرستان ایجاد کرد.

مسکنی اضافه کرد: فاصله ۲۰ سال عقب‌ماندگی در این استان باید با کار جهشی جبران شود تا شاخص‌ها تکانی بخورد.

وی با گلایه از عدم حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در جلسه شورای اداری شهرستان رومشکان گفت: این مدیرعامل چنانچه نمی‌تواند کار کند چه اصراری است که بماند و مسئولیت خود را به دیگری واگذار کند؛ عدم حضور رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی در جلسه برایم عجیب است و این گلایه را به استاندار خواهم کرد؛ توقع نیست مردم را سرکار بگذاریم؛ آمدیم کار کنیم و باری از دوش مردم برداریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام گزارش‌ها را به رئیسی ارائه خواهیم داد و با تایید ایشان مجدداً به رومشکان آمدیم.

مسکنی اظهار کرد: باید به مردم بزرگ این دیار خدمت شود و مساعدت از فرماندار رومشکان برای تامین زمین تشکر می‌کنم.

وی با تاکید براینکه در انجام کار با کسی تعارف نداریم، افزود:  طی سه ماه تعاونی ایجاد و امروز نیز چندین تعاونی را افتتاح کردیم و پیگیر مشکلات تعاونی‌های ایجاد شده هستیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: نسبت به جذب اعتبارات تعاونی اقدام نشده است و اعضای شورای اداری شهرستان باید تصمیم‌گیری کند چرا که در معاونت تعاونی وزارت کاری مشکل اعتباری نداریم و تا ۱۰۰ میلیارد تومان نیز می‌توانیم تسهیلات برای ایجاد تعاونی‌ها به استان بپردازیم؛ امیدواریم بتوانیم الگوی موفقی در شهرستان رومشکان ایجاد کنیم.

مسکنی گفت: چنانچه فرمانداری شهرستان زمین مورد نیاز را تامین کند تعاونی مسکن کارگری را در شهرستان راه‌اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز