خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

جمعیت، مؤلفه‌ مهم اقتدار و استحکام ساختار درونی یک کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۲۸۵

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: موضوع جمعیت، مؤلفه‌ مهم اقتدار و استحکام ساختار درونی یک کشور است.

فریبا ولی‌پوری عالم در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: فراخوان رویداد ملی "جایزه جمعیت" دهم فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ماه در لرستان اعلام شد که پس از آن در مجموع ۱۲۰ اثر در حوزه‌های هفتگانه خانواده، رسانه، نخبگان، دستگاه‌های اجرایی، مدیران، بخش خصوصی و موسسات خصوصی و شرکت‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به دبیرخانه ارسال شد.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۵ روز هیات داورانی از گروه‌های مختلف فعال حوزه جمعیت، تشکیل و در نهایت از مجموع ۱۲۰ اثر ارسالی، ۱۹ اثر به عنوان برتر انتخاب و قابل ارائه به سطح ملی شناخته شدند.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: ۱۹ اثر برتر به تهران معرفی شدند و براساس نظر ستاد ملی جمعیت از هر گروه سه نفر به عنوان برتر انتخاب خواهند شد.

این مسئول در ادامه بیان کرد:  جمعیت از مهمترین مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوامع است.

وی با بیان اینکه از نگاه ساختاری، ترکیبی و توزیعی «موضوع جمعیت» از مؤلفه‌های مهم اقتدار و استحکام ساختار درونی یک کشور است، افزایش جمعیت را راهکاری برای مقابله با پیری جامعه عنوان کرد.

ولی‌پوری عالم اضافه کرد: اگر این هدف محقق شود، قطعاً زمینه رشد، پیشرفت و بالندگی جامعه فراهم شده و بنیه دفاعی کشور و شاخص‌های سلامت ارتقاء می‌یابد.

وی همچنین یادآور شد: افزایش میانگین سنی جمعیت جوان و مولد کشور آسیبی جدی  بوده و جمعیت کم باعث به هم ریختن توازن، تعادل و پویایی جامعه  می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: باید با مدیریت صحیح، رشد و تحول را با رشد معنوی جمعیت زمینه‌سازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز