خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن پرواز کایت فدراسیون ورزش‌های همگانی:

طولانی‌ترین بادبادک جهان در زنجان به پرواز درآمد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۱۳۷

رئیس انجمن پرواز کایت فدراسیون ورزش‌های همگانی، گفت: طولانی‌ترین بادبادک جهان روز جمعه در جشنواره بادبادک‌ها در کاروانسرای شهر نیک پی زنجان به پرواز درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، غلامرضا قربانیان، همزمان با ۲۹ اردیبهشت‌ماه مصادف با هفته میراث‌ فرهنگی با حضور در جشنواره پرواز بادبادک‌ها، بازی‌ها و آیین‌های بومی و محلی در کاروانسرای تاریخی نیک پی، گفت: رکوردهای ثبت شده در خصوص طولانی‌ترین پرواز بادبادک مربوط به کشورهای مالزی و چین با ۸۰ و ۱۰۰ عدد بادبادک بوده است.

رئیس انجمن پرواز کایت فدراسیون ورزش‌های همگانی، ادامه داد: اولین پرواز بادبادک‌ها در زنجان به تعداد ۴۰ عدد بود و بعدها به ترتیب به ۶۰، ۱۲۰ و ۲۰۵ عدد رسید.

وی، که طراح و سازنده طولانی‌ترین بادبادک جهان است، گفت: این بادبادک دست ساز و در ابعاد ۴۰ در ۴۰ و به طول ۵۰۰ متر است که با لیدر هدایت می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ جشنواره پرواز بادبادک‌ها جمعه به مناسبت هفته میراث فرهنگی و موزه‌ها در کاروانسرای نیک پی زنجان برگزار شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز در این جشنواره به اهتزاز درآمد. نیک‌پی، شهری از توابع بخش زنجانرود در استان زنجان است که در سال ۱۳۹۰ به شهر تبدیل شد.

 سید سعید صفوی، نیز همزمان با هفته میراث‌فرهنگی گفت: این جشنواره خانوادگی همراه با برگزاری برنامه‌های مفرح و شاد فرصت مناسبی است تا کودکان و بزرگسالان با آثار تاریخی و لزوم حفظ و نگهداری آنها به ویژه در هفته میراث‌فرهنگی آشنا شوند. این جشنواره همراه با برنامه‌های متنوع شاد برای کودکان و نوجوانان به دنبال فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اهمیت صیانت از آثار تاریخی است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، افزود: شهر نیک‌پی، شهری از توابع بخش زنجانرود شهرستان زنجان است. کاروانسرای این شهر با قدمت ۵۵۰ ساله در زمان شاه‌عباس دوم و در مسیر یکی از راه‌های مهم بازرگانی فلات ایران ساخته شده و روزگاری محل گذر و استراحت کاروان‌های نظامی و تجاری و … بوده است.

مهدی باقری گفت: جشنواره پرواز بادبادک‌ها، بازی‌ها و آئین‌های بومی و محلی به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی با استقبال خوب مردم و مسئولان در راستای افزایش نشاط اجتماعی و ارتقای سلامت و مشارکت خانواده‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلف در کاروانسرای نیک پی برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان، اضافه کرد: در این جشنواره با پرواز بادبادک، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و ایستگاه نقاشی، توزیع کتاب، پخت نان سنتی، اجرای بازی‌های محلی و غیره در کاروانسرای نیک پی با هر سه فضای میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آشنا شدند.
 

طولانی‌ترین بادبادک جهان در زنجان به پرواز درآمد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز