خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد:

پاسداشت مقام فردوسی عامل پیوند بین کشورهای فارسی‌ زبان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۲۰۶

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: هرچه مقام فردوسی را بیشتر پاس بداریم و فعالیت‌های فرهنگی حول محور فردوسی باشد، پیوند بین سه ملت ایران، افغانستان و تاجیکستان بهتر برقرار می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمید ضمیری در خصوص اهمیت بزرگداشت فردوسی اظهارکرد: ما ملت‌های منطقه یک زبان مشترک داریم و آن هم زبان فارسی است که بین حداقل ایران، افغانستان و تاجیکستان مشترک است.

وی افزود: یکی از افرادی که توانسته به درستی زبان فارسی را در قالب شعر و به صورت حماسی بسراید، فردوسی است؛ پس هرچه مقام فردوسی را بیشتر پاس بداریم و فعالیت‌های فرهنگی حول محور فردوسی باشد، پیوند بین ملل فارسی‌زبان بهتر برقرار می‌شود.

ضمیری ادامه داد: ما می‌توانیم به واسطه این امر، بسیاری از مسائل و مشکلات را با کشورهای همسایه حل و برای اقدامات مشترک در جهان پارسی زبان وحدت رویه ایجاد کنیم، بنابراین این مراسم‌ها به هم‌افزایی و همدلی سه کشور فارسی زبان کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در خصوص اقدامات شهرداری در برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی تصریح کرد: تا الان شهرداری خوب عمل کرده، شورا نیز سعی کرده اعتبار خوبی برای فردوسی، بزرگداشت وی و آبادانی شهر توس بگذارد. این کارهای رویدادی نیز بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز