خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

ستاد دائمی پنجاه‌بدر در قزوین تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۴۲۰

استاندار قزوین گفت: باید ستاد یا دبیرخانه دائمی پنجاه بدر در استان قزوین تشکیل شود که این مراسم به صورت برنامه ریزی شده‌تری دنبال شود، البته اعضای این ستاد باید بیشتر غیر دولتی باشند.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اعلایی در آیین تقدیر از مدیران دستگاه‌های فعال در مراسم پاسداشت آیین کهن پنجاه بدر اظهار کرد: از سال گذشته در راستای سیاست‌های عمده توسعه اجتماعی و فرهنگی در استان و بسترسازی برای توسعه جذب گردشگر از طریق مناسبت سازی و تقویت مناسبت‌های موجود، برنامه ریزی در جهت قرار گرفتن سنت دیرینه پنجاه بدر در کانون توجه، شناختن و شناساندن در دستور کار بوده است. 

استاندار قزوین با بیان اینکه این مناسبت در سال گذشته در کانون توجه بیشتری قرار گرفت و امسال با همت بیشتری دنبال شد، گفت: در سال گذشته این مراسم در مصلی برگزار شد ولی به دلیل استقبال بیشتر مردم و نبود زیرساخت‌های لازم و امکانات با مشکلاتی رو به رو شد و امسال تصمیم گرفته شد که علاوه بر حضور سنتی و معمولی مردم در آن محل، در یک مرکز داخل شهر با امکانات بیشتر موضوع توسعه پنجاه بدر اجرا شود که در این زمینه چند برنامه خوب هم برگزار شد.

اعلایی اضافه کرد: خوشبختانه این مراسم توام با جشن صعود شمس آذر به لیگ برتر بود که جذابیت این جشن‌ها را افزایش داد. 

استاندار قزوین اظهار کرد: آیین سنتی پنجاه‌بدر باید به مرور زمان و با همت مردم و مسئولان در وهله نخست در داخل استان قوام بگیرد و در وهله دوم به کشور شناسانده شود و کسانی که دل در گرو موفقیت استان دارند باید این موضوع را در کانون توجه قرار دهند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه باید برای سال های آینده از الان برنامه ریزی کرد و این مناسبت را توسعه داد، گفت: یک سری نگاه‌ها وجود داشت که چرا مکان برگزاری مراسم منتقل شده است، در حالی که این مراسم منتقل نشده بلکه توسعه یافته و مراسم اصلی مخدوش نشده و اتفاقا تقویت هم می‌شود. 

وی با بیان اینکه تعطیلی شیفت بعدازظهر مدارس هم در راستای تقویت پنجاه‌بدر صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه این مراسم امسال در سطح مردم استان و حتی مردم کشور دیده شده است و اینکه در شبکه‌های ملی به صورت زنده این مراسم پخش شده است نشان دهنده در کانون توجه قرار گرفتن آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز