خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد؛

بهبود شاخص‌های عدالت آموزشی با ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۳۱۶

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ساخت خوابگاه‌های دانشجویی استاندارد، دختران را از اسکان در خوابگاه‌های خصوصی که فاقد امکانات جامع و باکیفیت هستند بی‌نیاز می‌کند و با فراهم شدن استانداردهای مورد نیاز برای یک اقامتگاه تحصیلی، باعث بهبود شاخص‌های اجتماعی و ارتقای عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا علیان‌زادگان در آغاز بازدیدهای دوره‌ای از خوابگاه‌های بنیاد ۱۵ خرداد، در خوابگاه دانشجویی دخترانه این بنیاد در اراک تاکید کرد: نگاه و هدف بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه حمایت از دختران امروز و مادران فردا است.

به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، این بنیاد ساخت خوابگاه برای دانشجویان متاهل را در گام‌های بعدی فعالیت خود در دستور کار دارد.

وی که همزمان با هفته خوابگاه‌ها از خوابگاه‌ دانشجویی دخترانه دانشگاه اراک که سال گذشته توسط بنیاد ۱۵ خرداد افتتاح شده است بازدید می‌کرد، اظهار کرد: در بازدیدی که از خوابگاه شهید بابایی دانشگاه اراک و نظرخواهی که از دانشجویان داشتیم به‌حمدالله رضایت خوبی وجود داشت و دانشجویان مشکل خاصی نداشتند، فقط نکات جزیی بود که مدیریت امور خوابگاه‌ها و معاونت دانشجویی دانشگاه قول مساعد دادند که این موارد نیز حل شود.

علیان‌زادگان اضافه کرد: خوابگاه شهید بابایی دانشگاه اراک در سال ۱۴۰۰ با ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا و ظرفیت ۲۵۰ دانشجو تماما با منابع بنیاد ۱۵ خرداد ساخته شده و تقدیم دانشجویان دختر این دانشگاه شده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد درباره ورود این بنیاد به حوزه خوابگاه‌سازی توضیح داد: بنیاد در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود از سال ۱۳۹۵ نسبت به ساخت خوابگاه‌ برای دانشجویان دختر اقدام کرده و تاکنون ۱۰ خوابگاه را در سراسر کشور به بهره‌برداری رسانده است.

وی یادآور شد: پنج خوابگاه دانشجویی دخترانه دیگر نیز در دست ساخت است که تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

علیان‌زادگان تصریح کرد: احداث این خوابگاه‌ها از سوی بنیاد، شرایط اسکان ایمن دختران دانشجو را به عنوان مادران فردای این سرزمین تامین کرده و در کنار آسایشی که برای‌ دانشجویان مهیا کرده است، برای خانواده این دانشجویان نیز آرامش خاطر خوبی را فراهم می‌کند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در پایان خاطرنشان کرد: مجموع خوابگاه‌های ساخته شده یا در دست ساخت توسط بنیاد با زیربنای ۷۷ هزار مترمربع از ظرفیت پذیرش ۳۵۰۰ دانشجو برخوردار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز