خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان مطرح کرد؛

فرهنگ وسیله‌ای جذاب و مؤثر در صنعت گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۷۵۷

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه فرهنگ وسیله‌ای جذاب و مؤثر در صنعت گردشگری است، گفت: جهانگردان علاقه زیادی به دیدن آثار و ارزش‌های فرهنگی دارند.

به گزارش ایلنا از رشت، ولی جهانی در همایش تبیین الگوی شناختی گردشگری اسلامی - ایرانی در سالن شهید انصاری خاتم الانبیا رشت، اظهار کرد: گردشگری به عنوان مقوله اقتصادی و فرهنگی در جهان مطرح و به لحاظ فقهی در دین اسلام بسیار توصیه شده است.

وی با بیان اینکه جهانگردی پل ارتباطی بین کشورها و فرهنگ‌های دور و نزدیک است، افزود: گردشگری و جهانگردی پیوند دهنده انسان‌ها و ملت‌ها با یکدیگر هستند و پرداختن به این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه فرهنگ وسیله‌ای جذاب و مؤثر در صنعت گردشگری است، گفت: جهانگردان علاقه زیادی به دیدن آثار و ارزش‌های فرهنگی دارند و همین موضوع موجب رونق اقتصادی و تقویت اقتصاد گردشگر پایه می‌شود.

جهانی، گردشگری را مبین یک ارتباط فرهنگی دانست و اضافه کرد: گردشگری موجب رشد شخصیت، گسترش دید و افزایش دانش است و آئین اسلام مکتبی جامع است که در معارف برای رفع خستگی و توان بخشی روحی در کارها سفر را پیشنهاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه سفر، زمینه ساز پیشرفت‌های مادی و معنوی و بهره گیری از آداب خوب دیگران است، افزود: دیدن عاقبت کار گذشتگان و علل صعود و سقوط اقوام در گذشته است دین اسلام به سفر تاکید بسیار فراوان کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به جایگاه ویژه سفر در اسلام، اضافه کرد: گردشگری در اسلام وسیله‌ای برای پرورش قوای جسمی، روحی و عاملی برای نشاط و شادابی است.

جهانی با اشاره به برگزاری همایش تبیین الگوی شناختی گردشگری اسلامی - ایرانی بیان کرد: برگزاری این همایش در راستای شناخت الگوی مناسب برای معرفی گردشگری اسلامی- ایرانی و توسعه گردشگری در قالب الگوهایی ذکر شده، می‌تواند یکی از راهکارهای تحقق توسعه همه جانبه گردشگری باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز