خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری استان:

نمایش حوزه هنری قزوین به جشنواره تئاتر رضوی راه یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۷۱۲

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: نمایش صحنه‌ای"رویداد" به کارگردانی علی رئیسی تولیدشده در حوزه هنری قزوین به بخش رقابتی شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی راه یافت.

به گزارش ایلنا، محمدرضا امامقلی درباره نمایش «روی‌داد» که سال گذشته در قزوین روی صحنه رفت، گفت: ماجرای نمایش روی‌داد درباره شخصی به نام یوسف‌خان هراتی است، این فرد در مشهد شورش به پا کرده است و قوای بیگانه به بهانه اینکه جان اتباعش درخطر است، وارد مشهد می‌شوند و برای تهدید دولت ایران و دستیابی به منابع‌مالی حرم‌ امام‌ رضا(ع) را به توپ می‌بندند.

رئیس حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: این ماجرای تاریخی مربوط به بمباران حرم‌ امام‌ر ضا(ع) در سال ۱۲۹۱ شمسی است که روس‌ها به بهانه سرکوب‌ شورش‌ها به مسجد گوهرشاد و حرم امام رضا (ع) حمله کرده‌اند.

این مسئول بیان کرد: این نمایش به نویسندگی پویان اصغری، کارگردانی علی رئیسی، دستیار کارگردان سعید چگینی، آهنگساز رضا چگینی تهیه‌شده است، بازیگران نمایش علی رئیسی، ابراهیم میرقاسمی، سعید چگینی و داود امامقلی هستند.

وی یادآور شد: 14 اثر نمایشی در این رویداد فرهنگی- ملی برای رقابت به روی صحنه می‌رود و شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اول تا پنجم خرداد به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز