خبرگزاری کار ایران

ثبت هفت اثر تاریخی فرهنگی چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۵۲۹

رئیس گروه حفظ و احیاء اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هفت اثر تاریخی فرهنگی از این استان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

به گزارش ایلنا، واحد جولایی اظهار داشت: از تعداد هفت اثر دو اثر در فهرست آثار ملی غیرمنقول، سه اثر در فهرست آثار منقول و دو اثر به‌عنوان آثار واجد ارزش تاریخی فرهنگی ثبت شده‌اند.

وی افزود: دو اثر قلعه ایزدی و بقایای بُرج‌وبارو و مجموعه عمارت متعلق به دوران قاجار با شماره ۳۳۹۲۱ تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ و خانه خدیوی مربوط به دوران قاجار به شماره ۳۳۸۹۲ تاریخ ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۱ هر دو در شهر بروجن در فهرست آثار ملی تاریخی فرهنگی غیرمنقول ثبت شده است.

جولایی به ثبت سه اثر دیگر تاریخی فرهنگی منقول چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی ایران اشاره کرد و گفت: این آثار شامل یک مُهر خَرمَن متعلق به دوران قاجار، یک عودسوز مربوط به دوران قاجار و یک گِل‌مُهر اداری تپه بردنکون فارسان از دوران ساسانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بقعه امام‌زاده شاه‌منظرخاتون هفشجان شهرستان شهرکرد متعلق به دوران اسلامی و سردر خانه کیوانی بروجن مربوط به دوران پهلوی نیز در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی فرهنگی ایران ثبت شدند.

جولایی بیان کرد: تاکنون ۶۴۶ اثر غیرمنقول، ۲۷ اثر منقول و ۱۰ اثر واجد ارزش تاریخی از چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار تاریخی فرهنگی کشور ثبت شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز