خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان:

هیچ گزارش تخلفی از داروخانه ها دریافت نکردیم/ دو میلیون نفر در در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۷۴۶

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: بیش از 55 هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه سلامت صندوق بیماری های صعب العلاج هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد حسین صفاری اظهار داشت: یک میلیون  و 840 هزارنفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بیمه یک میلیون و سیصد هزار نفر کاملا رایگان است.

وی با اشاره به اقدامات برجسته سال گذشته بیمه سلامت افزود: نسخه الکترونیک از دی ماه 1400 در کل کشور اجرا و به بلوغ خوبی رسیده و زیر ساخت طرح های تحولی در حوزه سلامت و نیز پرونده الکترونیک را توسعه داده است.

صفاری به تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: مجلس 5000 میلیارد تومان بودجه برای این صندوق در نظر گرفت و 107 بیماری برای پوشش بیمه سلامت تعریف شد.

وی ادامه داد: بعد از پرداخت هزینه بیمه از سوی بیمه های پایه و بیمه تکمیلی، باقی هزینه از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود. البته اگر بیمار تحت پوشش هیچ بیمه ای نبود بسته های حمایتی علی حده برای آن فعال می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: بیماران مراجعه کننده، فاکتور های هزینه ای خود را با ارائه مدارک بیماری تا سقف 50 میلیون تومان، دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه تا 95 درصد هزینه های مازاد به صورت خسارت پرداخت می شود افزود: تا 15 اردیبهشت 1402 در استان اصفهان، بیمه سلامت استان برای بیش از 55 هزار بیمار 139 میلیارد تومان برای این بیماران هزینه کرده است.

صفاری ادامه داد: 55700  از بیماران صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت نشان دار شده اند.

وی اذعان داشت: پوشش بیمه درمان ناباروری کار جدیدی است که در راستای جوانی جمعیت در دستور کار قرار گرفته و در بخش دولتی 90 درصد هزینه ها را بیمه سلامت متقبل می شود و تنها بیمه ای است که در بخش خصوصی و عمومی غیر دولتی نیز 90 درصد تعرفه را تحت پوشش قرار دارد.

صفاری یادآور شد: بیمه سلامت استان اصفهان در سال 1401 بیش از یازده میلیارد تومان برای 1100 بیمار تحت پوشش هزینه کرده است که بیش از 7 میلیارد تومان آن صرف هزینه دارویی بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: سه دهک پایین جامعه کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.تعرفه مبنا هم دولتی است

صفاری در پاسخ به خبرنگار ایلنا که آیا برای اطلاع رسانی بیماران مبتلا به بیماری های صعب العلاج کارگروهی تشکیل شده است؟ گفت: بله؛ با بهزیستی، استانداری کمیته امداد، نماینده مجمع نمایندگان استان، معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی  اصفهان، جامعه پزشکی و نظام پزشکی کارگروهی را برای تحت پوشش قرار دادن حداکثری این بیماران تشکیل داده ایم.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایلنا که آیا شاهد تخلف داروخانه ها برای فروش دارو به قیمت بیشتر از مصوبه با توجه به الکترونیکی شدن نسخه بوده اید؟" اظهار داشت: نظارت هست و تا کنون گزارشی مبنی بر چنین تخلفی دریافت نکرده ایم. با این وجود بیمه شدگان می توانند درصورت مشاهده چنین مشکلی از طریق سامانه 1666 و یا سامانه رسیدگی به شکایات موضوع را اعلام و پیگیری کنند.

صفاری یادآور شد:  مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت در کل استان 5201 مرکز اعم از بیمارستان، درمانگاه، پزشک و داروخانه است. بیمه سلامت با دفاتر پیشخوان دولت طرف قرار داد است اما  بنای ما این است که نیاز به مراجعه حضوری نباشد و شهروندان از طریق سامانه شهروندی خدمات دریافت کند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز