خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان خبر داد؛

خانه دار شدن کارگران خراسان رضوی با وعده استاندار

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۱۹۲

مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان رضوی گفت: براساس جلسه ای که با استاندار برگزار شد، وی قول مساعد پیگیری زمین برای خانه دار شدن کارگران استان را داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد امین بابایی اظهار داشت: روز گذشته، جلسه‌ای با استاندار خراسان رضوی داشتیم و او چند دستور ویژه برای مسکن کارگران داد. طبق دستور استاندار، کارفرمایانی که مایلند برای کارگران شان مسکن بسازند فهرست اسامی را به ما اعلام کنند تا برای زمین و... پیگیری کنیم. 

مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به زمان لازم برای خانه دار شدن کارگران استان گفت: زمان دقیقی نمی‌توان برای آن اعلام کرد. چون بخش زیادی از این فرایند به دست کارفرمایان است و آن‌ها باید پای کار بیایند و اسامی کارگران خود را برای نهضت ملی مسکن اعلام کنند. تاکنون حدود پنج کارفرما اسامی خود را ارسال کرده اند و از شنبه همین هفته، مکاتبات اضافه شدن اسامی کارگران استان به نهضت ملی مسکن را آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: استاندار قول داده مشکل زمین را برای شرکت هایی که در مورد مسکن کارگران شان پای کار بیایند، حل می کند و ما نیز پیگیر آن هستیم.

بابایی همچنین گفت: در موضوع تامین امنیت شغلی کارگران، لایحه اصلاح موادی از قانون کار را به دولت آمده تا این لایحه در صورت تصویب دولت به مجلس برود و قراردادهای کارموقت و ضمانت های کارگران اصلاح شود. با این اقدام، کارفرمایانی که کارگر دائمی دارند با آن ها قرارداد دائمی می بندند و قراردادهای موقتی کاهش خواهد یافت.

مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: امیدواریم قانون بیمه کارگران ساختمانی به زودی ابلاغ شود تا مشکلات بیمه این دسته از کارگران برطرف شود و همگی مشمول بیمه تامین اجتماعی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز