خبرگزاری کار ایران

نماینده چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها:

برای توسعه متوازن کشور، اعتبارات استان‌های محروم افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۸۷۴

باقری با بیان اینکه مطالبه اعضای شورای استان چهارمحال‌وبختیاری رسیدگی به استان‌های محروم است گفت: می‌توان این خواسته‌ها را در توسعه متوازن خلاصه کرد، بنابراین ضروری است دولت در برنامه هفتم توسعه در راستای متوازن کردن توسعه کشور اعتبارات بیشتری برای استان‌های محروم در نظر گیرد.

به گزارش ایلنا، محمدیعقوب باقری با اشاره به مطالبات مردم استان چهارمحال‌وبختیاری از دولت اظهار کرد: مهمترین مطالبه مردم به‌ ویژه شوراها این است که نگاه نامتوازن نسبت به استان‌های محروم برداشته شود.

وی با بیان اینکه چهارمحال‌وبختیاری یک استان کم‌ برخوردار است و صنایع مادر و مولد در آن مستقر نشده است، افزود: کشاورزی و دامداری از مشاغل اصلی مردم استان است و باید تمهیداتی برای صنعتی کردن استان اندیشیده شود.

نماینده شوراهای شهرستان خانمیرزا در شورای استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: از دیگر مطالبات مردم استان ایجاد اشتغال پایدار است که به نوعی با صنعتی کردن استان مرتبط است.

وی افزود: برای صنعتی کردن استان چهارمحال‌وبختیاری و توسعه آن نیاز به بهبود زیرساخت‌ها و تخصیص اعتبار و امکانات داریم، بنابراین نیاز است اعتبار ویژه‌ای برای بهبود زیرساخت‌های استان تخصیص یابد و دولت رسیدگی به استان‌های محروم را در اولویت قرار دهد.

باقری تصریح کرد: مطالبه اعضای شورای استان نیز رسیدگی به استان‌های محروم است که می‌توان این خواسته‌ها را در توسعه متوازن خلاصه کرد، بنابراین ضروری است دولت در برنامه هفتم توسعه در راستای متوازن کردن توسعه کشور اعتبارات بیشتری برای استان‌های محروم در نظر گیرد.

نماینده چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مسئولان ارشد استانی و کشوری، در دهه فجر طرح‌های مسکن ملی، احداث ادارات، بیمارستان محلی شهرستان خانمیرزا و تکمیل محورهای مواصلاتی در دستور کار دولت قرار می‌گیرد تا مردم این شهرستان نسبت به رفع نیازهای اساسی خود اطمینان خاطر پیدا کنند.

نماینده شوراهای شهرستان خانمیرزا در شورای استان چهارمحال‌وبختیاری درباره لزوم رفع مشکل تداخل اراضی در شهرستان خانمیرزا و سایر مشکلات مردم با منابع طبیعی گفت: واگذاری بعضی اراضی ملی در شهرستان نادرست است؛ تعدادی زمین در چند نقطه شهرستان سال‌ها پیش به‌منظور احداث شهرک‌های دامپروری و کشاورزی تصرف شده و بلاتکلیف مانده است که جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی باید تکلیف آن را مشخص کند تا پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد یا اراضی آزاد و به افراد دیگری واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم خیرین با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس استان نسبت به برآورده اعتبارات لازم جهت احداث یک باب مدرسه در این روستا اقدامات لازم را اتخاذ کند و همچنین نسبت به نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده و تخریبی در شهرستان خانمیرزا اقدامات لازم را صورت دهند.

باقری با اشاره به لزوم اختصاص دو سالن ورزشی چندمنظوره جهت استفاده ورزشی در بخش‌های ارمند و خانمیرزا افزود: اختصاص این دو سالن علاوه بر استفاده ورزشکاران می‌تواند در زمان بحران جهت اسکان و تأمین امکانات لازم به‌منظور مقابله با بحران در دستور کار اداره ورزش و جوانان و هلال احمر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز